Финансовото министерство бори кризата с мащабна PR-кампания

Министерството на финансите обяви обществена поръчка за провеждане на национална PR-кампания, посветена на "стимулиране на вътрешното потребление в подкрепа на фиска".

Институцията иска за срок от девет месеца в края на тази и до средата на следващата година да "повиши информираността на обществото" чрез национални и регионални медии "по отношение на механизмите за стимулиране на вътрешното потребление, политиките в областта на данъчното облагане, поощряване на производството и осигуряването на условия за прозрачен бизнес".

Параметрите на заявката са посочени в поръчката. Поръчителят държи рекламната агенция, която ще се заеме с тази нелека задача, да бъде сред големите играчи на българския пазар. Компанията ще трябва да докаже наличие на оборот от 3 млн. лева за периода от 2007 до 2009 година, като всяка една от трите години да е приключена с печалба. Това важи и за подизпълнителите, ако такива бъдат наети.

От 2007 до 2009 г. кандидатите трябва да имат поне 3 сключени договора за провеждане на "национална рекламно-информационна кампания". Всеки един от контрактите трябва да е на стойност не по-малко от 300 000 лева.

Видно от тези условия е, че министерството държи да подпише договор с компания, която е изпълнявала "подобни" или други кампании и за предишното правителство, независимо, че премиерът Бойко Борисов, например, публично изрази възмущението си от потрошените от кабинета "Станишев" пари за честването на стогодишнината от обявяването на независимостта на България.

Самият ръководител на спечелилия проект трябва да има опит с проведени поне 5 "подобни" кампании. При оценката на офертите най-голяма тежест ще има идейният проект – 45%, следва цената – 40% и накрая идва показателят "методика на изпълнение на поръчката" - с 15%.

Крайният срок за подаване на документи е 30 август.

В условията, публикувана на сайта на Агенцията за обществените поръчки, не е зададена ориентировъчна цена.

По неофициална информация на Mediapool министър Симеон Дянков е готов да се бръкне с около 1.5 млн. лева в подкрепа на фиска чрез вестникарски и телевизионни материали, семинари и прочие пропагандни мероприятия, които ще предшестват президентските и местните избори другата есен.

Това става на фона на широко разгласяваните от самия него мерки за свиване на разходите, особено свързаните с държавната администрация.

Медийният съветник на министър Дянков Таня Митова каза за Mediapool, че подобни разяснителни кампании не са новост в Европа и от тях има доказана полза. Тя не можа да се сети дали са правени у нас, въпреки продължителния си поглед върху работата на финансовото министерство веднъж като медиен съветник на бившия финансов министър Милен Велчев, а след това като представител на PR-бранша.

Митова отрече да има определен бюджет, заделен от министерството за поръчката, като каза, че всичко ще зависи от най-добрата оферирана цена. Тя не потвърди, че цената може да излезе около 1.5 млн. лв.

Условията, на които трябва да отговорят кандидатите за поръчката, ги стесняват до няколко играчи, които са провеждали подобни мероприятия. Сред тях е и компанията на Моника Йосифова, която е неизменен бенефициент от обществени поръчки за кампании на администрацията от времето както на правителството на Сакскобургготски, така и на Станишев.

Така през 2007 г. Консорциумът за диалог с администрацията, в който участва фирмата на Йосифова, получава поръчка по ОПАК за 1.2 млн. лева. Предметът е "Информиране на широката общественост, потенциалните бенефициенти и бенефициентите на Оперативна програма "Административен капацитет" (ОПАК) за целите на програмата, възможностите за финансиране и ползите от изпълнението ѝ за гражданите и бизнеса, свързани с ефективното управление на държавната администрация".

През 2008 г. фирмата на Йосифова "Актив груп", печели поръчка от МИЕТ за популяризиране на негови стратегически цели за 300 хил. лева.

През 2009 г. Центърът за развитие на човешките ресурси възлага поръчка за изработка и доставка на печатни и информационни материали и сувенири на Сдружението за популяризиране на европейските образователни програми за 325 хил. лв.

Правителствени източници коментираха пред Mediapool, че едва ли поръчката ще бъде възложена на същата компания, като се има предвид "смяната на караула" във властта. Те допълниха, че със сигурност има други играчи, които по-рано са били незаслужено пренебрегвани, но могат да свършат далеч по-добра работа.

Споделяне
Още от България