Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирма без опит е сред победителите в жп търг за 380 млн. лева

Неизвестната "Транс логистика" ще строи жп отсечката Костенец - Септември заедно с испанска и румънска компания

4 коментара
Фирма без опит е сред победителите в жп търг за 380 млн. лева

Непознатата в строителните среди "Транс логистика" заедно с испанската "Контратас Иглесиас" (Contratas Iglesias) и румънската "Аркада" (Arcada Company) са избрани за строител на жп отсечката от Костенец до Септември. Това става ясно от публикуваното решение на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

Регистрираното по Закона за задълженията и договорите дружество "Костенец-Септември 2018", в което влизат трите компании, печели търга с цена от 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата. Четирима от тях не стигат до отваряне на ценовите предложения.

Решението на НКЖИ подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок.

Проектът

Изграждането на жп линията между Костенец и Септември е част от строителството на т.нар. железопътна магистрала "Тракия" – от столицата до Бургас.

Линията се модернизира с евросредства. За този планов период остана модернизацията на участъка от Елин Пелин до Септември, за което са предвидени 1.4 млрд. лв. Те трябва да бъдат разпределени с две обществени поръчки за избор на строители.

Обществената поръчка за строителството от Костенец до Септември с дължина 24.5 км беше обявена през юли 2017 г. с прогнозна стойност 361.5 млн. лв. След няколко спирания и подновявания на процедурата бяха подадени шест оферти.

Кандидатите

До отваряне на ценовите предложения са допуснати двама кандидати – ДЗЗД "Костенец-Септември 2018" и ДЗЗД "ЖП Костенец-Септември", в което влизат "Главболгарстрой" и португалските EPOS – Empresa Portuguesa de Obras Subterraneas и SOMAFEL – Engenharia e Obras Ferroviarias.

Офертата на воденото от "Транс логистика" обединение получава максималните 40 точки за техническото предложение и дава цена от близо 380 млн. лв. без ДДС и отново получава максималните 60 точки.

Цената на другия допуснат кандидат – обединение начело с ГБС е по-висока – близо 411 млн. лв. без ДДС, а техническото предложение е оценено с 32.41 точки. По тези причини дружеството остава на втора позиция.

Гръцката "Терна", консорциум "Булрейл 2019", "Интоса КС" ДЗЗД" и обединение "Железници Костенец-Септември" не са допуснати до отваряне на ценовото предложение.

Победителят - без опит и със скромен оборот

Българския участник в консорциума "Транс логистика" е почти непознат и предизвика недоумение сред строителния бранш. Компанията, основана през 2005 г., има скромен опит в строителството на железни пътища.

През миналата година дружеството е изпълнило механизиран среден ремонт на близо 35 км железен път между гарите Просторно и Каспичан по 9-та жп линия в област Шумен. Работата му е била възложена от "Инфраструктурно строителство" АД, което е платило близо 1.5 млн. лв. Не е ясно чия собственост е компанията "Инфраструктурно строителство" АД, защото акциите са на приносител.

Ясен е обаче собственикът на "Транс логистика". Дружеството е еднолична собственост на Тони Тодоров, който я купува преди две години от друго физическо лице Тома Митаков, а той от Красимир Чакалов.

Дружеството е регистрирано през 2005 г. в Плевен с капитал от 5000 лв. Предметът му на дейност е разнообразен – от изработване на геодезични, кадастрални и регулационни карти през строителство, търговия, туризъм и т.н.

Приходите на дружеството рязко нарастват през миналата година - от скромните 77 хил. лв. през 2016 г. до над 3.1 млн. лв. през 2017 г. Увеличават се и броят на работниците от един на 51, показват данните в регистъра на Камарата на строителите.

Тони Тодоров е собственик на "Транс логистика" от май тази година. Той е и в борда на "Инфраинженеринг БГ", която се занимава с проектантска и строителна дейност. През миналата година не е развивала дейност. Влизането на Тодоров в управлението на "Инфраинженеринг БГ" става при покупката на компанията от Младен Георгиев, който сега е едноличен собственик.

Испанският партньор Contratas Iglesias има изпълнени доста проекти, основно в пътното строителство. На сайта на компанията няма информация да е работила в областта на железопътната инфраструктура, посочва "Капитал".

Третият участник в консорциума е румънската Arcada Company, която също няма сайт. По информация на Seenews компанията строи главно мостове и тунели, а основните ѝ собственици са Михай Хума и Спиру Манту. Според публикация на "Биволъ" през 2016 г. антикорупционната прокуратура на Румъния е внесла обвинение срещу компанията за злоупотреба с европейски средства. Става дума за представени фалшиви документи, че е засадила 30 хил. акации покрай реконструирана жп линия, като щетите се оценяват на 138 600 евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. StefanK
    #4

    Посредствеността, облечена във власт винаги печели всички обществени поръчки за стотици милиони, защото се отблагодарява щедро на своите закрилници. Нали, затова голяма част от пътищата са превърнати в лунен пейзаж - основна причина за тежки катастрофи с много жертви?Докога некадърници, без всякакъв опит, ще печелят всички олбществени поръчки?

  2. Знайко
    #3

    Железопътното строителство е изключително специфична дейност - няма нищо общо с пътното и други видове строителство. Освен това изисква изключително скъпа техника - основно машините на "Плесер и Тойрер", с които, доколкото знам, разполага само НКЖИ. Как е възможна подобна профанация!

  3. Дядо ми Петър
    #2

    Може да не е позната сред строителните среди, но явно е позната на тия, които режат тортата. (и редовно си прибират пая, естествено).

  4. ПИЧ
    #1

    Аз го разбрах така- на чужденците е посочено с кого да се сдружат, ако искат да спечелят търга; нашенеца, през когото ще минават комисионните в посока възложители и други, ще завлече подизпълнителите и ще изчезне като фантом, какъвто си е... Но иначе в строителството няма корупция, нагласени поръчки и тва-онова, де... Няма и нещо ново под слънцето, нали?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.