Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътен шеф на Борисов става обвиняем за поръчка за 50 млн. лв.

Парите за отводняване на участък от магистрала "Марица" отишли в бивша фирма на бизнесмена Георги Гергов

17 коментара
Пътен шеф на Борисов става обвиняем за поръчка за 50 млн. лв.

Бившият председател на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е един от почти сигурните обвиняеми за обществена поръчка, която според прокуратурата е била нагласена в полза на бившата фирма на бизнесмена Георги Гергов "Пътища Пловдив". Дружеството е получило около 50 млн. лв. за за отводняване на участък от 4 км от магистралата, съобщиха от държавното обвинение в сряда, след като предишния ден прокурори влязоха в пътната агенция, за да изземат документи, свързани с разследването.

Тогава подробности не бяха съобщени. Сега става ясно, че освен от сигнала на Европейската служба за борба с измамите с евросредства ОЛАФ, разследването е инициирано и от сигнал сигнал, внесен миналия юли от депутатите от БСП Жельо Бойчев и Кирил Добрев.

Прокурорската проверка установила, че макар пътната агенция да има договор за изграждането на 30-километровата отсечка Димитровград-Оризово с италианската фирма "Муратория Чементисти – Чи. Ем. Чи. Ди. Равена", отводняването на 4 км от терена е възложено не на изпълнителя, а на фирмата "Пътища Пловдив", която беше собственост на пловдивския бизнесмен и функционер на БСП Георги Гергов. Платени са почти 51 милиона лева, като сумата е посочена от фирмата, а не е в резултат на оценка, направена от самата АПИ, обясни в сряда Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор.

"Много старания, според мен, са положили, за да има един доста добър вид, но доказателствата, с които разполагаме, произхождат, от една страна, от самата документация. Няма количествено-стойностна сметка. Освен това разполагаме и с показания на свидетели, в присъствието на които се е провела срещата с представители на "Пътища Пловдив", които свидетелстват за това какво е било предложението на "Пътища Пловдив" и които свидетелстват за това, че управителят на Надзорния съвет им е разпоредил: "Изгответе документацията, която е необходима". Процедурата наистина е нагласена. Мога спокойно да го кажа", заяви Арнаудова и допусна, че ще има и други обвиняеми по случая освен Лазар Лазаров.

Самият тай отрече да има нередности при обществената поръчка.

"Не сме поканили "Пътища Пловдив". Процедурата е открита. Явили са се трима участника, но не е коректно в момента това да го коментирам, тъй като е част от следствието", каза бившият пътен шеф Лазар Лазаров.

"За това, че са необходими допълнителни действия по строежа на АМ "Марица“ е ясно от началото на 2014 година – много преди да поема поста в АПИ.Лично аз нямам притеснения. Разбира се, всеки може да втълпи и да се опитва да доказва и разбира се, както едната теза, така и другата теза", заяви Лазаров пред БНР.

Бившият директор на АПИ уточни, че отводняването не е възложено на италианската фирма, защото възложената ѝ поръчка е за инженеринг, а не за чисто строителство. Затова била направена отделна процедура, "за да може пазарът да покаже действителната стойност, най-добрата цена".

Бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова също твърди, че няма данни за нарушение по процедурата за изграждане на магистрала "Марица". Тя определи поръчката като съвсем стандартна и на най-ниска цена.

Бизнесменът Георги Гергов от своя страна се разграничи от разследването, обяснявайки, че към момента, когато "Пътища Пловдив" взема поръчката за дренажите по отсечката Оризово-Димитровград от магистралата "Марица" – средата на юни 2015 г., фирмата вече не е била негова собственост.

В изявление до медиите Гергов посочва, че през март 2014 г. всички притежавани от него и "Слънчев ден“ АД, Варна, акции, представляващи 98% от капитала на "Пътища Пловдив“ АД, са продадени на благоевградската "Кристи строй“ ЕООД и Асен Христов Савев.

В писмото си до медиите пловдивският бизнесмен, който наскоро беше изключен от изпълнителното бюро на БСП заради домакинството на срещата между Сашо Дончев и Сотир Цацаров, Георги Гергов уточнява, че през март 2014 г. той и свързани с него лица нямат отношение под каквато и да било форма нито към управлението, нито към собствеността на "Пътища Пловдив“.

БСП-депутатът Кирил Добрев, който е единият от авторите на сигнала срещу пътната агенция, коментира в парламента, че когато са информирали прокуратурата за това били наречени лъжци и "оттогава тръгна прякорът на г-жа Нинова - г-жа Лъжа". "Днес имам един въпрос към Лазар Лазаров и Лиляна Павлова - продължават ли да смятат, че всичко по тази процедура е нормално?", попита Добрев.

Явно е нередно, при 130 милиона лева за цялата поръчка, построяването на "откоси и канавки" за 32 дни да струва 50 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #17

    Аз, пък, твърдя, че, след като се разсее димът от тази димка, заек няма да изскочи!!!! Защото димката е предназначена да отвлече вниманието от ГОЛЕМИЯ СКАНДАЛ - гергов-цацаров-дончев!!! Да не мислите, че е случайна "матросовската самоотверженост", с която другарката-таваришч курн.решетникова се хвърли да защитава честта на бандитската си партия?!Същата "самоотверженост" прояви и банкянският тарикат - той, пък, спасява две чести - на герб и на, турения от него, цацаров.Как се е преплела едната, с другата и с третата "чест", остава голяма ТЪРГОВСКА ТАЙНА...Ха-ха-ха-ха - оплетоха се, като патки в кълчища, разбойниците му с разбойници!!!

  2. Дядо ми Петър
    #16

    В пандиза цялата банда с ножиците, дето режеше денонощно лентички! Начело с КАПО ДИ ТУТИ КАПИ.

  3. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #15
  4. Филка Русофилка
    #14

    Работата май се запича. Според Лиляна Павлова, обществената поръчка, която се разследва от прокуратурата и службата на ЕС за борба с измамите ОЛАФ, е била предложена и одобрена от Цвета Тимева, която сега била секретар на президента. По онова време тя била директор на оперативната програма "Транспорт" в АПИ. Под документите за конкурса нямало никъде подпис на председателя на АПИ Лазар Лазаров. :)

  5. [email protected]
    #13

    Въобще някой медии,избирателно вярват на прокуратурата.Отсяват само което им харесва.

  6. [email protected]
    #12

    Голямо лъгане пада тука?Оказа се че Гергов не е бил собственик,когато фирмата печели проекта.

  7. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #11
  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  9. Емил Станоев
    #9

    Е на това се вика лъжлива новина . Що не проверите на кой е тази фирма и тогава да слагате име ???

  10. От Драгалевци
    #8

    И сега се оказа че Гергов няма нищо общо с тези 51 млн, а фирмата Пътища пловдив е на съвсем други лица и фирми. Медияпул пак лъже здраво Що тъй, бе Миме?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.