Както се и очакваше, контролираното от Васил Божков дружество "Пътностроителна техника" спечели и двете допълнителни поръчки за изграждането на най-дългата отсечка на магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат. То ще вземе още 25.4 млн. лв., става ясно от регистъра за обществените поръчки.
"Пътностроителна техника" е част и от консорциума "Тракия ІV", който спечели търга за строителството на отсечката от Ямбол до Карнобат с цена от 174.7 млн. лв. Българското сдружение, в който водещ партньор е "Холдинг Пътища" на Божков, спечели търга за 49 км участък с цена от 174.7 млн. лв. Това беше сред най-ниските цени за километър нова магистрала.
С поскъпването, което беше обяснено с преовлажнени почви, заради неработещи от години отводнителни системи, участъкът от Ямбол до Карнобат става най-скъпия от магистрала "Тракия" – средно 2 млн. евро/км без ДДС. За сравнение, другите изпълнители строят на цени от 1.9 млн. евро/км без ДДС за "Актор" и 1.8 млн. евро/км без ДДС за "Трейс".
Поръчката на земеделското министерство без явен търг
Едната поръчка, спечелена от "Пътностроителна техника", е възложена от държавното дружество "Напоителни системи", което е на пряко подчинение на Министерството на земеделието и храните. Тя е за изграждане на съоръжения, така че да предотврати наводнения на околните земеделски земи покрай изграждащата се магистрала.
Поръчката е по договаряне без предварително публикуване, като "Напоителни системи" е поканила за участие три фирми – "Пътностроителна техника" на Васил Божков, хасковската "АБ", която е част от консорциума строящ този участък на магистралата, и ямболската "Технопътстрой".
Поръчката е спечелена от "Пътностроителна техника" с цена от 10.8 млн. лв. без ДДС, става ясно от регистъра на обществените поръчки.
Българско сдружение дава по-ниска цена от тази на "Пътностроителна техника", но губи търга
Втората поръчка "Пътностроителна техника" печели в консорциум с испанската "Аксиона" за 14.6 млн. лв. Тя е за стабилизиране на почвите по отделни участъци на трасето на магистрала "Тракия".
За разлика от земеделското министерство, Агенция "Пътна инфраструктура" обявява открит търг, на който участват три фирми.
Вторият кандидат е хърватската "Конструктор", чието ценово предложение обаче не е отворено.
Третият участник е българското сдружение "АМТ – Пътища", в което влизат варненската "Пътища и мостове" и "Пътно строителство" Добрич. Те дават най-ниска цена от 12.98 млн. лв., но губят търга. Причината е по-дългият срок за изпълнение – 85 дни, докато "Аксиона" и "Пътностроителна техника" обещават да укрепят почвите за 30 дни и за това са предпочетени, обясниха от пътната агенция.
"АТМ – Пътища" обаче не са съгласни и са обжалвали решението на пътната агенция за избора на испанската "Аксиона" и "Пътностроителна техника" в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), става ясно от регистъра на КЗК. Антимонополният орган все още не се е произнесъл по жалбата на българското сдружение, която е внесена миналата седмица.
До лятото на 2012 г. трябва да са готови 17 км от участъка
До лятото на 2012 г. трябва да са готови 17 км от участъка от Ямбол до Карнобат, а останалите до края на следващата година, каза неотдавна председателят на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров.
Според сключения договор участъкът трябва да е готов през януари 2013 г., но премиерът Бойко Борисов обеща през лятото на 2012 г. до морето да се пътува по магистрала. Това наложи изтегляне на графиците и така отсечката от Стара Загора до Ямбол, която се строи от "Трейс" и "Актор", се предвижда да са е готова до 1 юли 2012 г.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
21 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Zaglavieto e podvejdashto ot teksta stava iasno che e imalo procedura za vazlagane na obshtestveni poruchki. Principno bi bilo stranno na tvoia stroitelen obekt da vleze druga firma i da ti slaga osnovata a ti posle da davash garancia za nastilkata!
Какво сте очаквали от мутра за министър председател?
ako smetnete shte vidite che samo ot edinia dogovor se usvoiavat po 0.5 mil. leva na den - pomislete si dali e vujmojno da se izrabotiat polovim miln. leva na den i kakvo triabva za tova!
те това са евтините пътища на Б.Б.
До 15: Щом като е "доста малко", тогава плащай си ги ти, аз не ща да пълня чужди гуши!
abe kak tscherepa spetscheli targa vse mutri i mutesi sa v igrite na targovete i vse bojkov tscherepa e natschelo a koi mu proverjava tschasnijat mu kapital ot miliardi ot kade gi e vsel koi mu proverjava petschalbite ot kasinata i negovite priateli mutri vse edni ischasi sa s milioni i miliardi i nikoi ne gi pita kak stanaha bogati sa tolkova kratek perion proishoda na miliardite i milionite na mutrite novobogataschite no z.z. i dr.se strahuvat ot mutrite mafiotite na bg kakto i gl.pro....b.veltschev …
si trae a snae kak se e kralo i se krade i to ot naroda i ot bg.na tova nahalstvo sdrave mu kaji nadjavam se b.b.i novijat president da sa s po sdrava raka sa mutrite v bg.i da gi sadat ako ne se dokaje tsche s 4esnost i rabota sa stanali milioneri i miliarder taka i familiite im s ohranite i skapite koli
Е, то беше ясно, че ще се доплаща при тези стари и вече неточни проекти. Важното е, че не е много. Дори бих казал, че е доста малко. Важното е, че магистралата ще я има, колкото и да се пукат от яд червените хейтъри.
Рапона се целува с черепа
До 11 Като си против Плевнелиев и Попова защо не си го напишеш, а се правиш на интересен. Ох, ще ме цензурират!
До 11 Написаното няма нищо общо с темата, но ти и не можеш да кажеш нищо, защото си с първично обремевено съзнание. Абсолютно неуместно е да се свързва името на Васил Божков с това на едно младо момиче Вела Пеева, което е жертвало живота си, заради идеите, които е изповядвала, но не и за пари. Такива като теб могат да се приберат обратно в пещерите, откъдето изпълзяхте през последните години и тровите публичното пространство.