Фирмата, изоставила учениците в Испания, има и предишни нарушения

Сн.Архив

Туроператорът "Гъливер Травъл", който изостави 31 ученици от Националната финансово-стопанска гимназия в София в испанския град Лоред дел Мар, има и предишни нарушения и срещу него вече е била започнала процедура за установяване на административно нарушение. Това съобщиха от Министерството на туризма в четвъртък, когато стана ясно, че организаторът на пътуването на ученици от VІІІ, ІХ и Х клас на Националната финансово-стопанска гимназия не е платил нощувките на тийнейджърите и възрастните с тях се наложило да дават пари от джоба си, за да има къде да спят.

Въпреки, че Комисията за защита на конкуренцията е започнала проверка срещу туроператора, той е продължил да извършва дейността си, тъй като сегашното законодателствопри такава ситуация проверяваната фирма може да продължи работа, обясниха от ведомството. От там допълниха, че ще внесат законова поправка, която да позволява спирането на дейността на туристически фирми, за които са регистрирани нарушения и просто трябва да се приключи процедурата по административноот им установяване.

Бащата на един от учениците Ивелин Иванов разказа пред БНТ, че фирмата платила само първата нощувка, която е била в Любляна. Следващите две нощувки били платени от възрастните придружители на учениците, но после проблемите се задълбочили, тъй като по план екскурзията е трябвало да продължи до 14 юли.

Потърсено е съдействие от консулството на България във Валенсия. Децата са добре, установен е контакт с тях, съобщиха от Министерството на туризма.

Зам.-директорката на гимназията Хриси Войнова обясни пред бТВ, че в училището са разбрали по новините тази сутрин за това, че не са преведени парите за екскурзията и веднага са се свързали с колегите си в Испания.

"Уведомили сме инспектората, че децата ще пътуват", каза Войнова, като допълни, че родителите на децата са сключили договорите с фирмата. "Маршрутът е много дълъг и не можем да носим отговорност за некоректността на фирмата", посочи тя.

Срещу "Гъливер Травел”, която има валидна застраховка до 22 април 2016 г. с лимит 75 000 лв., вече са били заявявани претенции от туристи, чиито пътувания не са били осъществени от фирмата. Това е станало през октомври 2014 г., когато застрахователното дружество е завело преписки за щетите по въпросната полица. Министерството на туризма е сезирало Комисията за защита на потребителите по случая и от полученото официално писмо става ясно, че са съставени актове за установяване на административно нарушение, които не са влезли в сила, поради обжалване в съда.

За да няма други такива случаи, ведомството вече готви промени в Закона по туризъм, които ще позволят да се спира дейността на нарушителя още при стартиране на процедура по установяване на административно нарушение, което ще бъде превантивна мярка в такива случаи. Заедно с просветното министерство пък се готви актуализация на Наредбата за организиране и провеждане на детски и ученически отдих и туризъм.

Споделяне

Още от България

Трябва ли да се отворят ресторантите?