Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирмената конкурентноспособност

0 коментара

Екипът на Форума отбелязва, че за постигане на растеж макроикономическата стабилност не е достатъчна. Необходимо е да се стабилизират микроикономическите основи на конкурентността /фирмената конкурентност/, като е очертана непосредствената връзка между микроконкурентността и нарастването на БВП.

По отношение на фирмената конкурентност България е едва на 67 място. Тук са оценени два компонента - качеството на бизнес средата /65/ и фирмените стратегии /70/. В сравнение с миналата година, България отстъпва в позициите си.

Най-добро класиране сред страните кандидатки за членство в ЕС има Унгария - 26-та. Това класиране се дължи най-вече на доброто качество на бизнес средата. Непосредствено я следва Естония, по-назад остават Словения и Чехия.

Прави впечатление, че за всички страни в преход са характерни по-добри позиции за качеството на бизнес средата и значително по-слаби показатели за качеството на фирмените стратегии. Едно от обясненията е, че бизнесът в тези страни все още продължава да формира навици за поведение в пазарни условия.

При оценка на бизнес средата особено голямо значение имат такива индикатори като възможности за започване на нов бизнес. Например по брой на разрешителни за започването на нов бизнес България е едва на 67-мо място, средно със 7 такива документа. На първо място е Хонконг - само с 2 броя. Повече от 7 документа се изискват в Украйна, но и в Белгия и Италия.

Времето, необходимо за създаване на нова фирма в България, е определено на 30 дена. Най-бързо това става в Исландия - за 5 дена. Но има страни, в които формалностите са многобройни и най-фрапиращ в това отношение е случаят с Италия, където са необходими 105 документа.

Основните фактори, които влияят върху производителността на компаниите според екипа на Форума са: усъвършенстване на производствените процеси, естеството на конкурентните предимства; обучение на персонала и повишаване на квалификацията му, подобряване на качеството на маркетинга. За страните с ниски доходи, каквато е и България, най-голямо значение за връзката БВП/микроконкурентност имат такива фактори като качество на маркетинговите стратегии, способността да се делегират права на подчинените и т.н.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.