Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми без опит отрязани от строежа на магистрала "Марица"

0 коментара
Фирми без опит отрязани от строежа на магистрала "Марица"

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) завиши техническите изисквания към кандидатите да строят магистрала "Марица", като по този начин оряза възможността компании без опит в магистралното и първокласното пътно строителство да участват в търга. Това стана ясно в сряда след като регионалният министър Росен Плевнелиев официално даде ход на тръжната процедура за Лот 1 на "Марица". След няколко дни ще стартира конкурсът за изпълнител на Лот 2 като и двете отсечки с обща дължина 67 км трябва да са готови през лятото на 2013 г.

Едно от условията към кандидатите да строят "Марица" е да имат опит в строителството на пътища с товароносимост 11.5 тона. Това са магистрали, съвременни пътища от първи клас, както и пътища към граничните пунктове. Това условие автоматично изключва от надпреварата начинаещи компании, но те могат да се включат в проекта като подизпълнители, каза зам.-министърът на регионалното развитие Георги Прегьов. Условието ще важи за всички фирми, които ще се обединят в сдружение, за да участват в конкурса, уточни Прегьов.

Друго условие за участниците в обединение е да подпишат декларация за носене на солидарна отговорност, за да са още по-обвързани при изпълнението на проекта, каза Прегьов. Изискването най-вероятно е продиктувано от проблемите на "Мостстрой", което участва в обединението "Тракия IV" – изпълнител на Лот 4 на "Тракия". Компанията, собственост на Васил Божков, поиска да бъде обявена в несъстоятелност, което постави под въпрос успешното дострояване на аутобана до морето.

Уроците от търговете за магистралата от София до Бургас са приложени и в друго условие към бъдещите строители на "Марица". Ако изпълнителят не може да сертифицира 100% от извършената работа по вина на възложителя, той ще има право да внесе отчет за по-малка част от дейностите и да получи плащане. Промяната се прави заради абсурдната ситуация с "Магистрали Трейс", които трябва да бъдат глобени, че не са предали навреме сертификатите за свършената от тях работа, но не по своя вина, а защото МРРБ се бави със строителното разрешително за прилежащите трасета на магистралата. Документът е издаден с днешна дата, уточни министър Плевнелиев.

Търгът за магистрала "Марица" стартира без да са приключили отчуждения, археологически разкопки, няма строителни разрешителни нито за основното трасе, нито за прилежащите трасета, каза Плевнелиев. Той уточни, че ще се наваксва в процеса на избор на изпълнител и след началото на строителството – както при "Тракия".

Лот 1 на "Марица" включва отсечката от Оризово до Димитровград с дължина 31.4 км, като прогнозната стойност за изграждането ѝ е 104 млн. евро. Лот 2 включва отсечката от Димитровград до Харманли с дължина от 35 км и прогнозна стойност 105 млн. евро.

Категорично смятаме да участваме в конкурсите и за двата лота на "Марица", коментира пред Mediapool Николай Михайлов, шеф на "Трейс Груп Холд", които строят Лот 2 на "Тракия" и част от софийското метро. По думите му на по-високите технически изисквания в търга за "Марица" ще отговорят "няколко десетки" български компании.

Имаме капацитет да строим и "Тракия", и "Марица" и още много обекти, каза Михайлов. Компанията му ще строи огромен мол с аквапарк в Сирия и очаква да се включи в изграждането на метрото в Дамаск, каза Михайлов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.