Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми без опит започнаха да строят жп линията София – Елин Пелин

3 коментара
Фирми без опит започнаха да строят жп линията София – Елин Пелин

Фирми без опит в строителството на жп линии започнаха модернизацията на 23-километра от жп линията София – Елин Пелин за 150 млн. лв. с ДДС. Обектът трябва да бъде завършен до края на 2020 г., обяви заместник - министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на първата копка на обекта.

Това е първият жп проект, който се финансира от новия механизъм "Свързана Европа", като безвъзмездната помощ по него е близо 115 млн. евро.

Участъкът между София и Елин Пелин е част от железопътната магистрала "Тракия", чиято модернизация започна през изминалия програмен период 2007 – 2013 г. По това направление през миналата година са преминали почти 1.8 млн. пътници, каза Велик Занчев. 

След приключването на проекта влаковете ще се движат със скорост от 160 км/ч, което ще доведе до драстично намаляване на времето за пътуване. Амбициите на правителството са до края на 2023 г. да бъде завършено жп направлението Бургас – Пловдив – София – Драгоман. Така ще е готова първата скоростна жп магистрала от сръбската граница до пристанище Бургас, както и до турската и гръцката граници, каза Занчев.

Той допълни, че дотогава се очаква да пристигнат и нови влакове за модернизираната жп  инфраструктурата. Очаква се до месец и половина да бъде обявена обществената поръчка за купуване на нов подвижен състав, каза Занчев.

Той посочи, че в рамките на друг проект, финансиран от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", е заложена и модернизация на жп гарите Подуяне, Искър и Казичене, които попадат в това направление.

Строителят на жп линията София – Елин Пелин

Договорът с избрания изпълнител "Келет – АБ" е подписан на 7 ноември 2016 г. Съгласно него срокът за модернизацията на 23-те километра железен път трябва да стане за четири години, от които една година е била за проектирането му.

Общата стойност на договора с обединението е 150 млн. лв. с ДДС. От тях 6 млн. лв. е авансовото плащане, а междинните са 102 млн. лв. Окончателното плащане от 18 млн. лв. трябва да бъде извършено до 30 календарни дни след въвеждането на обекта в експлоатация от ДНСК. За непредвидени разходи са заложени 5.2 млн. лв. без ДДС.

В обединението влизат унгарската "Келеб УТ" и хасковската "АБ". И двете компании нямат опит в строителството на железопътни обекти у нас.

Българската фирма е специализирана в пътното строителство. Тя е средноголяма компания с 234 души персонал и оборот от над 20.4 млн. лв. за 2016 г.

За да започне строителството на жп линията София – Елин Пелин, "АБ" получи заем от близо 29 млн. лв. от Българската банка за развитие (ББР) на 19 август 2016 г.В последните години

ББР финансираше обекти на "Водстрой 98", която министри свързаха с депутата от ДПС Делян Пеевски, макар да няма директна връзка с него. В Търговския регистър не се открива връзка на Пеевски и с "АБ", макар че в строителния бранш разказват, че това е новата му придобивка.

Унгарската "Келет" е позната у нас от поръчката за модернизация на тролейбусния транспорт в Плевен. Компанията участва и в търга за ново рибарско пристанище в Сарафово заедно с "Хидрострой".

Жп линията София – Елин Пелин

Жп линията София – Елин Пелин е част от т.нар. железопътна магистрала "Тракия" от София до Бургас. Нейната модернизация започна през миналия програмен период с европейски средства, но изпълнението на обекти се забави. Към момента почти изцяло е готова само отсечката от Пловдив до Бургас.

Плановете са през този програмен период да бъде довършено и направлението до Драгоман.

Предвижда се в участъка от София–Елин Пелин да бъде модернизиран 23 км железопътен път с нормално междурелсие 1435 мм. Предвиден е и ремонт на гарите Подуяне, Искър и Казичене.

По протежение на линията, която минава през редица населени места, ще бъдат поставени нови шумозащитни съоръжения и огради, които да предотвратят инциденти при неправилно пресичане. Ще се изградят нови пешеходни подлези и надлези.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kompetenten
    #3

    Може да строят бавно, но за сметка на това е скъпо и некачествено. Веднъж гледах по Discovery подменяха някакви релси в UK вечерта спря движението и на сутринта пак го пуснаха, бяха подменили километри.

  2. stefanmg
    #2

    Около 6500 лв/лм релса жица... ти бива бива да крадеш ама това...

  3. Калико Джо
    #1

    Това грубо изчислено е по 17 метра релси на ден, т.е. по една релса на ден. По бавно от това не може, другия вариант е една релса на два дни...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.