Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Фирми на Пеевски и Цветан Василев дадоха най-ниски цени за ремонта на "Тракия"

1 коментар
Фирми на Пеевски и Цветан Василев дадоха най-ниски цени за ремонта на "Тракия"

Строителни компании, свързани с депутата Делян Пеевски и банкера Цветан Василев, дадоха най-ниски цени за ремонта на старите участъци на магистрала "Тракия". Това стана ясно при отварянето на ценовите оферти в агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на двата търга за различните отсечки.

Дружеството "Рехабилитация Тракия 2014" е с най-ниска цена в търга за участъци в района на изхода на София и при Пазарджик. Консорциумът, в който влизат "ПСТ Холдинг", контролирано от Пеевски, "Понсстройинженеринг" и "Трансконсулт 22", даде цена от 24.54 млн. евро без ДДС за ремонта на 32 км. Това е средно по 766 904 евро на километър.

 

Другият търг е за ремонта на 14.4 км в района на Пловдив, като най-ниска цена от 12.87 млн. евро без ДДС даде обединението "Тракия-Инфра", което е средно по 893 хил. евро/км. В обединението влизат "Интегрирани пътни системи" и "Инфраструктурна компания", зад които стои Цветан Василев, както и "Станилов".

 

Цените не са основният критерий при избора на изпълнител, но са с най-голяма тежест за определянето на победителя в поръчката.

 

Сега компаниите, чиито ценови оферти се отклоняват с повече от 20% от средната офертна цена по отделните видове строителни дейности ще трябва да дадат обяснения пред комисията. Едва след това АПИ ще излезе с решение за избор на изпълнител.

 

Според строители най-вероятно ремонтът на старите участъци на магистрала "Тракия" ще започне през следващата година. Причината е, че изпълнителите едва ли ще бъдат избрани докрая на годината, защото при всички случаи ще има обжалване на процедурата. Допълнителен фактор и недостигът на средства в бюджета.

 

Срокът за рехабилитацията на магистралата е 18 месеца след подписването на договорите.

 

Ремонтът на магистралата "Тракия" е по програма "Транзитни пътища V", която се финансира чрез заем от Европейска инвестиционна банка, а изпълнението ѝ се точи от времето на тройната коалиция при управлението на Сергей Станишев.

 

Първоначално старите участъци на "Тракия" не бяха в програмата. Те бяха вкарани при управлението на Пламен Орешарски за сметка на други отсечки, които отпаднаха.

 

Седем ценови оферти за магистралата край Пазарджик

 

Единият търг е за ремонта на 32 км от "Тракия" (лот 27А). Единият участък от 5 км е на изхода на София, а другият от 27 км е в района на Пазарджик, заедно с пътните връзки на Церово, Калугерово и Гелеменово. Индикативната стойност на поръчката е 30 млн. евро.

Кандидатите за ремонта на участъците бяха 11, но до отваряне на ценовите предложения бяха допуснати 7.

Това са по реда на отварянето на офертите:

  • "ИСА 2000" ЕООД - 26 284 455.20 евро без ДДС

  • ДЗЗД "Рехабилитация Тракия 2014", в което влизат "ПСТ Холдинг" ЕАД, "Понсстройинженеринг" ЕАД и "Трансконсулт-22" ООД - 24 540 935.63 евро без ДДС

  • "Лена Енженярия и Конщрусойш" АД, Португалия - 28 823 071 евро без ДДС

  • "ГБС Инфраструктурно строителство" АД - 26 813 936 евро без ДДС

  • Консорциум "ПАМ – І Пътища", в което влизат "Пътстрой 92" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Пътища" АД – Пазаржик - 27 829 173.26 евро без ДДС

  • "Трейс Груп Холд" АД - 26 481 576.43 евро без ДДС

  • ДЗЗД "АПП ЛОТ 27А", в което влизат "Агромах" ЕООД, "Пътища Пловдив" АД, "Еко Хидро-90" ООД - 27 164 025.15 евро без ДДС.

Четири ценови оферти за магистралата край Пловдив

Вторият търг е за ремонта на 14.4 км от магистрала "Тракия в района на Пловдив (лот 27Б). В него влизат и всички големи съоръжения и връзки на пътните възли "Бенковски", "Пловдив - Запад", "Пловдив - Север" и "Пловдив - Изток". Индикативната стойност за лот 27Б е 20 млн. евро.

Кандидатите за ремонта бяха десет, но до отваряне на ценовите предложения бяха допуснати само четирима.

Това са по реда на отварянето на офертите:

  • Консорциум "ПАМ – ІІ Пътища", в което влизат "Пътстрой 92" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Пътища" АД, Пазарджик - 13 251 023.13 евро без ДДС

  • ДЗЗД "ТРАКИЯ – ИНФРА", в което влизат "Интегрирани пътни системи" АД, "Инфраструктурна компания" АД и "Станилов" ЕООД - 12 877 905.64 евро без ДДС

  • ДЗЗД "ИСА-ТРЕЙС", в което влизат "ИСА 2000" ЕООД и "Трейс груп холд" АД -

    14 406 740.80 евро без ДДС

  • "ПСТ Холдинг" ЕАД - 13 203 043.09 евро без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimiter
    #1

    ПЪЛНА БЕЗСРОЧНА ВАКАНЦИЯ на всички фирми свързани с Делян Пеевски и Цветан Василев. След като се изясни(ако) грабежа на КТБ, пълна прозрачност за фирмите на господата, затвор, катарзис след 20-тина години да заповядат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.