Фирмите с онлайн достъп до осигурителните справки за служителите си

Фирмите с онлайн достъп до осигурителните справки за служителите си

Националната агенция по приходите (НАП) пуска нова електронна услуга за фирмите, които ще получат онлайн достъп до обобщени справки за актуалното състояние на осигурителните декларации  за всяко осигурено от тях лице. Фирмите ще могат да проверяват и декларираните от тях задължения за осигуровки. Компаниите, които имат клонова структура ще могат да получават информация за декларираните задължения за осигуровки както за тях, така и за техните клонове.

Новата услуга ще може да се използва както с електронен подпис, така и с персонален идентификационен код (ПИК). До тази услуга ще имат достъп всички осигурители, които имат права да ползват данъчно-осигурителна информация, съобщиха от НАП в петък.

Агенцията припомня, че вече предлага над 50 електронни услуги, които могат да се ползват свободно, с електронен подпис или ПИК.

След пускането на първата електронна услуга на НАП през 2003 г. днес почти 100% от всички регистрирани по ДДС компании подават месечните си декларации по електронен път. Две трети от фирмите подават също и годишните си декларации за корпоративен данък чрез интернет.

Годишно в НАП постъпват над 70 милиона електронни документа – декларации, справки, искания за издаване на удостоверения и други, като употребата им спестява на бизнеса и гражданите 350 млн. лв. годишно, посочват данъчните в съобщението.

Споделяне
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?