Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ФМИ отчита вече 25.8 млн. потребители на бездимни устройства

0 коментара
архивна снимка БГНЕС

С близо 1 милион са се увеличи потребителите на бездимното устройство IQOS по света през първото тримесечие на 2023 г., сочат финансовите резултати за периода на "Филип Морис Интернешънъл" (ФМИ), обявени в четвъртък. Броят на ползвателите на нагреваемите продукти на концерна вече е 25.8 милиона, като приблизително 72% от тях или 18.5 милиона са преминали изцяло към бездимната алтернатива и са отказали цигарите.

Бездимните алтернативи на компанията се продават в 78 държави по света, като в Европа водещите пазари са Италия с пазарен дял 17.4% и Германия – с 5.3%. IQOS продължава успешното си пазарно представяне във всички части на Европа с впечатляващ успех в Будапеща, Рим и Атина. В България потребителите на нагреваемите тютюневи продукти надхвърлят 230 000, като София е лидер сред столиците от своя географски сегмент.

Традиционно в Япония, където първо бе пуснато устройството, бездимните алтернативи представляват 35% от тютюневия пазар в страната, а пазарният дял на IQOS в Токио надвишава 32%.

"Нашият бизнес се представя силно през първото тримесечие, нетните приходи нарастват с 3.5% на отчетна база и с 3.2% на органична база, което се дължи на ускорен ръст на цените на горимите тютюневи изделия и на солиден ръст на доставките на нагреваеми тютюневи изделия", посочва Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на компанията, цитиран в съобщението.

"Продължаваме успешната интеграция на Swedish Match, чиито резултати са впечатляващи и ускоряват трансформацията ни в предимно бездимна компания. Благодарение на обещаващите резултати в началото на годината, можем да потвърдим отново прогнозата си за органичен ръст на нетните приходи от 7% до 8.5% за цялата 2023 г.", допълва той.

В края на 2022 г. ФМИ придоби контролен пакет от 94.81% процента от акциите на шведската компания за производство на снус и никотинови торбички Swedish Match. По-рано тази година пък бе постигнато споразумение с водещия производител на тютюневи и никотинови изделия в Южна Корея KT&G за за задълбочаване на сътрудничеството между двете компании. Така "Филип Морис" ще продължи да разполага с ексклузивен достъп до бездимните марки на корейския гигант и до продуктовите иновации в процес на разработка, което ще обогати съществуващото продуктово портфолио от бездимни алтернативи на компанията, припомнят от компанията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.