"Фолксваген" е на път да си върне световното лидерство по продажби от "Тойота"

"Фолксваген" е на път да си върне световното лидерство по продажби от "Тойота"

"Фолксваген" (Volkswagen) e на път да си върне короната от "Тойота" (Toyota) като най-голям автомобилостроител в света по продажби, след като изпревари японския си конкурент през първото шестмесечие на годината, пише "Файненшъл таймс".

"Тойота" съобщи в четвъртък, че глобалните ѝ продажби са спаднали с 0.6% до 4.99 млн. бройки между януари и юни. Ден по-рано германският автомобилен концерн, който също така притежава марките "Ауди" (Audi), "Порше"(Porsche), "Шкода"(Skoda) и "Бентли" (Bentley), съобщи за ръст на глобалните продажби с 1.5% до 5.12 млн.

Увеличението на продажбите идва въпреки скандала с манипулираните данни на дизелови автомобили"Фолксваген".

"Тойота", която също така произвежда и автомобилите "Лексус" (Lexus), изпревари "Дженерал моторс" (General Motors) през 2008 г. и стана най-големият производител на автомобили в света.

Японската компания загуби титлата през 2011 г., когато производството бе прекъснато заради земетресението, последвано от цунами в Тохоку, но през 2012 г. възстанови водещата си позиция и успя да се задържи на нея през последните четири години.

Миналогодишният опит на VW да изпревари японския си конкурент бе препънат след скандала "дизелгейт", който избухна през септември и удари продажбите, след като през първата половина на годината германската компания имаше преднина пред "Тойота".

Досега VW е изхарчила над 18 млрд. евро за покриване на разходи, свързани със скандала – съдебни дела, глоби, обратно изкупуване на манипулирани коли или ремонт на такива.

Независимо от съдебните дела и негативните новини около компанията заради "дизелгейт", които вкараха компанията в най-сериозната криза в историята ѝ, през първата половина на тази година VW отново излиза начело.

В същото време "Тойота" се сблъсква със спад на търсенето на нейните хибридни коли в САЩ, след като понижението на петролните цени намалява икономиите от загуби при превключване към частично електрическа технология.

VW надмина очакванията, обявявайки в четвъртък ръст на базовата печалба първото шестмесечие до 7.5 млрд. евро, благодарение на по-силното представяне на основната му марка, която бележи ръст от 2.9 процента.

В същото време нарасналите разходи около дизеловия скандал са отнели 2.2 млрд. от печалбите на компанията, свивайки оперативната печалба до 5.3 млрд. евро.

"Ние произведохме солиден резултат в сложни условия", каза Франк Витер, главен финансов директор на VW. Това показва, че групата "Фолксваген" има висока мощност на приходи, но ще е нужна още напрегната работа за абсорбиране на значимото влияние от проблема с емисиите, допълни той.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?