Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Фолксваген" е на път да си върне световното лидерство по продажби от "Тойота"

1 коментар
"Фолксваген" е на път да си върне световното лидерство по продажби от "Тойота"

"Фолксваген" (Volkswagen) e на път да си върне короната от "Тойота" (Toyota) като най-голям автомобилостроител в света по продажби, след като изпревари японския си конкурент през първото шестмесечие на годината, пише "Файненшъл таймс".

"Тойота" съобщи в четвъртък, че глобалните ѝ продажби са спаднали с 0.6% до 4.99 млн. бройки между януари и юни. Ден по-рано германският автомобилен концерн, който също така притежава марките "Ауди" (Audi), "Порше"(Porsche), "Шкода"(Skoda) и "Бентли" (Bentley), съобщи за ръст на глобалните продажби с 1.5% до 5.12 млн.

Увеличението на продажбите идва въпреки скандала с манипулираните данни на дизелови автомобили"Фолксваген".

"Тойота", която също така произвежда и автомобилите "Лексус" (Lexus), изпревари "Дженерал моторс" (General Motors) през 2008 г. и стана най-големият производител на автомобили в света.

Японската компания загуби титлата през 2011 г., когато производството бе прекъснато заради земетресението, последвано от цунами в Тохоку, но през 2012 г. възстанови водещата си позиция и успя да се задържи на нея през последните четири години.

Миналогодишният опит на VW да изпревари японския си конкурент бе препънат след скандала "дизелгейт", който избухна през септември и удари продажбите, след като през първата половина на годината германската компания имаше преднина пред "Тойота".

Досега VW е изхарчила над 18 млрд. евро за покриване на разходи, свързани със скандала – съдебни дела, глоби, обратно изкупуване на манипулирани коли или ремонт на такива.

Независимо от съдебните дела и негативните новини около компанията заради "дизелгейт", които вкараха компанията в най-сериозната криза в историята ѝ, през първата половина на тази година VW отново излиза начело.

В същото време "Тойота" се сблъсква със спад на търсенето на нейните хибридни коли в САЩ, след като понижението на петролните цени намалява икономиите от загуби при превключване към частично електрическа технология.

VW надмина очакванията, обявявайки в четвъртък ръст на базовата печалба първото шестмесечие до 7.5 млрд. евро, благодарение на по-силното представяне на основната му марка, която бележи ръст от 2.9 процента.

В същото време нарасналите разходи около дизеловия скандал са отнели 2.2 млрд. от печалбите на компанията, свивайки оперативната печалба до 5.3 млрд. евро.

"Ние произведохме солиден резултат в сложни условия", каза Франк Витер, главен финансов директор на VW. Това показва, че групата "Фолксваген" има висока мощност на приходи, но ще е нужна още напрегната работа за абсорбиране на значимото влияние от проблема с емисиите, допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Много е вероятно германското правителство да е оказало финансова помощ на фирмата, защото нейният фалит би довел до огромни загуби за икономиката и увеличаване на безработицата в сектора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.