Германският автомобилен концерн "Фолксваген" е оглеждал два терена у нас за бъдещия си завод за коли. Те са в индустриалната зона на община Раковски, която е част от "Тракия икономическа зона" и на мястото на бившия металургичен завод Кремиковци. Това е станало на 6 май – Гергьовден, съобщи изданието "Капитал".
Предишният ден шефовете на германската компания са оглеждали подходящи терени в Турция – край Истанбул и край Измир.
Къде ще бъде новият завод за автомобили на "Фолксваген" се очаква да стане ясно на 14 май, когато бордът на директорите се събира на заседание, пише "Стандарт".
Премиерът Бойко Борисов косвено потвърди за огледа на терените у нас и при съседите без да назове името на компанията. В предаването "Лице в лице" по бТВ на 8 май той заяви: "Тук беше бордът на директорите на някои от най-големите компании в Европа. Правителственият хеликоптер ходи до Раковски, тъй като тези, които дойдоха с частен самолет, искаха да облетят целия район, където евентуално би била инвестицията им - да видят съседите, комуникациите, града."
Според публикации в германската преса България и Турция са останали последните два кандидата за новия завод на "Фолксваген" в Югоизточна Европа. Бъдещата инвестиция се оценява на 1.4 млрд. евро.
Локациите в България
В България шефовете на "Фолксваген" са оглеждали от въздуха около 4000 декара край Раковски, които се намират край село Калековец. Теренът е близо до магистрала "Тракия", което е основният му плюс, пише "Стандарт".
Този в "Кремиковци" обаче покрива голяма част от предварителните изисквания на инвеститора за индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт, посочва "Капитал".
Локациите в Турция
Мястото, което са оглеждали германците край Измир, се намира в една от най-модерните индустриални зони в Турция с обща площ над 7.5 млн. кв. м. В нея работят много доставчици на автомобилни компоненти.
Другият терен в Турция се намира на 120 км от Истанбул - в Гьолчук, където е заводът на "Форд" за лекотоварни автомобили, а "Фолксваген" обмисля да произвежда ванове в партньорство с американската компания.
Плановете на "Фолксваген"
В края на миналата година "Фолксваген" обяви, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г. В първоначалната листа освен България и Турция бяха още Сърбия и Северна Македония, както и други страни от региона.
Инвестицията в новото предприятие се оценява на 1.4 млрд. евро. В бъдещия завод се очаква да работят около 5000 специалисти – инженери и работници.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand тип - ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела - Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. Капацитетът на новата мощност ще е 1000 коли на ден, което означава около 360 000 автомобила годишно.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
11 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Пише се КУрнела. Спазвайте правописа, моля! :-)
Горещо, Майк! В четвъртък пристигна от Берлин със самолета си проф. Ханс-Георг Недер - собственик на световен лидер за производство на високотехнологични протези и бионични импланти - оборот 1 млрд.€. Групата е 100 год. семейно предприятие с активи в 58 държави. Срещна се с министър Караниколов. Иска 25 дка терен, за да прави за 25 млн.€ завод за изкуствени стави. Предложиха му Иконом. зона „Божурище“, огледа и др. терени в София и Бургас. Срещна се с германски фирми, за да му опишат отличния ни бизнес-климат, но не и с Кopнeлa и Милийoнчeвa. :) https://www.24chasa.bg/novini/article/7445109
Германците са практични и ще изберат най-изгодното за тях без емоции и сантименталности ! Дано българското правителство предложи по-добри условия от турците ! Лошите отношения с Ердоган работят в наша полза ! Такава инвестиция ще бъде много полезна за България !
Затва ли дойде папата тук-да оглежда терени от името на Фолксвафен?
По принцип си прав. В случая обаче има една подробност. Доколкото разбрах, над 20% от акциите на Фолксваген били под контрола на правителството на Долна Саксония, което е социалдемократическо и също има думата при избора. Германският президент Щайнмайер също е социалдемократ, преди това е бил държавен секретар и ръководител на Държавната канцелария на тази провинция. При последното му посещение в България му се оказа внимание: 1. Водиха го да види евентуалните площадки за Фолксваген при Пловдив и …
Кремиковци; 2. Направи среща с Българо-германската търговска камара, където членуват към 1500 германски фирми, за да му кажат, че са доволни от бизнес-климата в България, към ¾ заявяват, че ще продължат да инвестират у нас, въпреки „широкото обществено мнение“ (пpeди мaлкo чуx oфшopнaтa пepaчкa Милийoнчeвa дa oбяcнявa нa чepвeни бaбички в Кaвapнa, чe чуждитe инвecтитopи бягaли през глава, щяли дa нaмaлявaт зaплaтитe и дa вдигaт цeнитe); 3. Щайнмайер посети две крупни германски инвестиции в България, където работят няколко хиляди инженери и работници - най-големия авиоремонтен завод на Луфтханза в чужбина за генерален ремонт на Еърбъс и Боинг в София, както и хладилния завод на Либхер в Пловдив - мисля, че вече гонят към 2 милиона хладилници годишно; 4. Водиха Щайнмайер да види детска градина с изучаване на немски език. Това е важно, защото при внедряването на такова голямо производство, в началото неминуемо ще дойдат много немски инженери със семействата си от други заводи на Фолксваген. Децата им ще трябва да си поддържат немския, за да не ги побългарим. :) Германският бизнес е независим, но внимателно следи политиката на правителството си. Защото Германия има сериозни фондове за провеждане на тази политика чрез техническа помощ и други средства за насърчаване и бизнесът ѝ умело се възползва от тях. Германският бизнес се чувства добре у нас. Колкото и да сме различни по манталитет, май че (традиционно) добре се разбираме. Направиха големи инвестиции в преработващата ни индустрия. През 2018 г. имахме положително салдо във външната търговия с Германия в размер на около 5% от нашия износ за Германия. Според наличните данни (засега само за януари), положителното ни салдо с Германия е станало 25% от българския износ! Това е голям успех, като се има пред вид, че Германия е традиционно от най-експортноориентираните страни в света с голямо положително салдо.
Нaдявaмe ce дa cтaнe, paзбиpa ce. Нo нeзaвиcимo дaли щe cтaнe, пoнe щe paзбepeм кoи ca вpaгoвeтe нa бългapитe, кoитo щe ce paдвaт, aкo нe cтaнe! И нe e вяpнo, чe бългapитe били зaвиcтливи и пpoчиe дивoтии. Тoчнo тe, вpaгoвeтe ca ги измиcлили тeзи „ceнтeнции“ и тe ги paзпpocтpaнявaт пo cвeтa и у нac. Eтo мaлкo пo-paзшиpeнaтa вepcия нa кopecпoндeнциятa мeжду И. C. Aкcaкoв и Зaxapий Cтoянoв: И. C. Aкcaкoв: "Вcякo тъpжecтвo нa бългapитe e cмъpт зa Pуcия. Нитo Бългapия, нитo дpуги, cъщo тaкa пoвeчe и …
пo-мaлкo мaлки Бaлкaнcки дъpжaви нe ca пpизвaни, a и нe мoгaт дa имaт никaквa иcтинcкa пoлитичecкa caмocтoятeлнocт." (Aкcaкoв И.C., вecтник „Pуcь”, бp. 24, дeкeмвpий 1885 г.) https://www.colta.ru/articles/literature/5145 Зaxapий Cтoянoв, г-ну И. C. Aкcaкoву, peдaктop нa в. „Pуcь”: „В 24 бpoй нa cвoятa гaзeтa Виe кaзвaтe яcнo и oткpитo, чe вcякo тъpжecтвo нa бългapитe e cмъpт зa Pуcия, чe бaлкaнcкитe дъpжaви нe тpябвa дa имaт нищo cвoe, чe тe тpябвa дa бъдaт пpитeжaниe нa pуcитe, или, пo-яcнo кaзaнo, тe тpябвa дa ce пoгълнaт oт вaшaтa дъpжaвa. Кoлкo cтe жecтoки пoкpoвитeли. Кoлкo ce oпpaвдaвa oнoвa изpeчeниe, чe виe пpaвитe нapoдитe нa мocт, зa дa пpeминeтe пo тяx, a пo-пocлe взeмaтe зa ceбe cи и caмия мocт. Кaквa пpaвдoпoдoбнocт в думитe нa eдин нaш cтap дeятeл, чe виe нe знaeтe гpaмaтикaтa, зaщoтo нe пpaвитe paзликa мeжду твoй и мoй!“ (в. “Нeзaвиcимocт”, 12.03.1886 г.) http://www.extremecentrepoint.com/archives/2787 Oщe пpeди тoвa му изкaзвaнe, в нaвeчepиeтo нa cвиквaнeтo нa Учpeдитeлнoтo cъбpaниe, e издигнaтa кaндидaтуpaтa нa oтявлeният cлaвянoфил Ивaн Cepгeeвич Aкcaкoв зa бългapcки княз нa Княжecтвo Бългapия, вacaлнo нa Ocмaнcкaтa импepия. Кaндидaтуpaтa му e oтxвъpлeнa, разбира се.
Германия да въздейства на ФВ?? Не си правете илюзии, ФВ е Германия от време оно, а не обратното...
У назе ще бъде! Германците няма да си оставят магарето(нас) у калта! Това ще е големият удър на Бойко по комуналното стопанство точно преди изборите! Всякакво друго решение ще създаде антигермански настроения у нас, а и в самата Германия с оглед на това, че се инвестира в ердогановата империя. От друга страна в Германия турското лоби е много силно и има много турски германци вече, отделно е и алъшвериша с Ерсултаня заради бежанците, но войната нали вече уж свърши и го няма този натиск от преди. Да видим. Аз съм оптимист.
Простодушният председател на московското славянско дружество Иван Аксаков изплюва камъчето още след българското Съединение през 1885-а година: "Всяко тържество на българите е смърт за Русия". Много ме съмнява, че с обединени усилия руската връзка във "Фолксваген" и местните влиятелни дейци на кремълската пета колона ще осуетят изграждането на завод за коли в България. Парен каша духа!
Меркел и сие много добре знаят, без да го афишират, кой е и откъде идва Бойко Методиев Борисов--сънародникът им журналистът Юрген Рот даже написа книга по въпроса. Така че за нас би било най-добре немците някакси да подминат това наше "предимството", че ни управляват много прости и лакоми мутромаймуни.