Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Фолксваген" накрая може да отиде в Словакия

10 коментара
"Фолксваген" накрая може да отиде в Словакия

Германският концерн Фолксваген (Volkswagen) замрази плановете за завод за 1,3 млрд. евро (1.4 млрд. долара) в Турция, но все пак скоро трябва да реши къде да построи новите съоръжения за производство на средноголеми автомобили, пише специализираното издание "Отъмотив нюз Юръп", цитирано от БТА в понеделник.

Компанията може да реши в бъдеще да произвежда модела Пасат (Passat) в Словакия вместо в Турция, посочват източници.

Надзорният съвет на Фолксваген трябва да се събере тази седмица, за да реши дали да продължи с планираната инвестиция. Концернът замрази плановете за вложенията в Турция на фона на международните критики срещу военната операция, която турската армия започна в Сирия, припомня изданието.

Решението трябва да бъде взето бързо, тъй като автомобилостроителят иска заводът да заработи до октомври 2022 година, когато дейността в германския град Емден, където в момента се произвежда Пасат, ще се пренасочи към изцяло електрически коли.

Сред решенията, които се обсъждат, е производството на средноголемия модел да бъде прехвърлено към огромния завод на концерна в Братислава, Словакия, посочват източници пред изданието "Аутомобилвохе".

Моделите, произвеждани в словашкия завод, включват Туарег (Touareg) и Ауди Кю 7 (Audi Q7), автомобили с висока проходимост, компактните Фолскваген ъп (VW Up), Сеат Мии (Seat Mii) и Шкода Ситигоу (Skoda Citigo). Планира се производството на миниколите в завода постепенно да бъде спряно, тъй като този пазарен сегмент е в упадък, което ще освободи производствен капацитет.

След замразяването на плановете за Турция сега България, Румъния и Сърбия се надяват, че Фолксваген ще се върне към "краткия списък" от възможни локации, който включваше тези балкански страни и Северна Африка, отбелязва изданието.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #10
    Отговор на коментар #9

    Ами просто не са сигурни, че утре някой няма да приеме "Закон VW" и да им заграби инвестициите. Политически риск. Казаха си го. ☺

  2. brambar
    #9

    Германците показват за пореден път колко объркана нация са. Лакатушат се между желанието за силна печалба и завземане на нови пазарни територии и страха, който ги съпровожда от това да не загубят някоя марка или имиджа си на много демократична страна. Тази история ще ги съсипе. А, колкото до България, за пореден път Германия показва, че изобщо не се интересува от тази територия. Чудя се как нашите им се вързаха на плоските номера.

  3. Естествено
    #8
    Отговор на коментар #5

    Грешиш плъхчо. Русия отдавна никого не плаши. А колкото и да се напъват разни русофили, будят само ☺.

  4. Естествено
    #7
    Отговор на коментар #6

    А с "Белене" и "Турски поток"? ☺

  5. Stefan
    #6
    Отговор на коментар #5

    С високата цена на самолетите и предварителното плащане на цялата сума, Боко си плати на американците да го оставят да си дерибейства на воля в България.Тръмпуша обича парите, цака всичките съюзници на САЩ, да не говорим за безогледната конфронтация и натиск срещу конкурентите им. Какво го интересува мафията, която управлява България. Важното е американска компания да лапне поръчката, всичко друго кучета го яли.

  6. т€еритория на Мики Маус
    #5

    Словакия-силно РУСКО влияние! За да компенсират от части руското влияние, Форд си построи завод. Който дава 20% от БВП. Пак заради силното РУСКО влияние, САЩ продаде на Словакия изтребители Ф16 на ЧЕТИРИ пъти по-ниски цени от България. Ние си имаме Росен и Бойко, имаме и скъпи Ф16. Не ни трябва нито Форд, нито Фолксваген. Да живее демокрацията, която ни превърна в мафiотизирано подобие на Сицилия! Кънграджулейшънс! И Русия е плашило № 1 за всевъзможни НЕгодници!

  7. olele
    #4

    ама него си го пазят за тях...

  8. olele
    #3

    не ни трябва такъв завод, да направят завод за електрички...

  9. Един препатил
    #2

    Всъщност никъде няма да отиде, ами ще си остане. То този завод малко като Брекзит стана.

  10. Ген. Иван Колев
    #1

    Така май ще е най-добре :-)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.