Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Фолксваген" призна за измами с още 800 000 автомобила

1 коментар

Германският концерн "Фолксваген" обяви, че е заблудил за разхода на гориво на нови 800 000 автомобила, продадени в Европа, съобщава Ройтерс. Резултатът е нов срив от 5.6% на акциите на компанията на борсата във Франкфурт. От началото на скандала през септември "Фолксваген" е загубил около 30% от стойността си на финансовите пазари.

Концернът призна късно във вторник, че е манипулирал данни за стойностите на изхвърлените вредни газове от всички модели  от серията "Блу Моушън”, която бе рекламирана като спазваща най-високите екологични норми. Този път засегнати са и бензинови двигатели.

В поредния скандал не става дума за манипулиращ софтуер, а за изкуствено занижени изисквания за спазване на еконормите, като по този начин изискванията били покрити от почти всички модели на "Фолксваген". Реално обаче нормите за допустимо изхвърляне на въглероден диоксид са в пъти по-строги. Заради завишеното изхвърляне на вредния газ колите харчат и много повече бензин, отколкото се твърди от концерна.

Става дума за моделите "Поло", "Голф" и "Пасат" на "Фолксваген", А1 и А3 на "Ауди", "Октавия" на "Шкода" и "Леон" и "Ибиса" на "Сеат".Това може да коства на "Фолксваген" допълнителни 2 милиарда евро щети. В момента VW e заплашен от глоби за минимум 10 милиарда евро от регулаторните органи по целия свят.

Скандалът първоначално беше насочен към софтуера, инсталиран в до 11 милиона автомобила с дизелови двигатели, произвеждани до 2014 година. За тях VW призна, че софтуерът успява да намали емисиите на азотен окис и въглероден диоксид, но само по време на тестове. Така властите са били заблуждавани, че колите покриват екологичните норми.

На 2 ноември обаче скандалът придоби нови измерения, след като властите в САЩ обявиха, че и новите коли на концерна използват такъв софтуер. Става дума зя същия софтуер, който е инсталиран при луксозните автомобили на "Порше" и "Ауди", който са двигатели с обем над три литра. Първоначално VW обаче отрекоха тези обвинения.

Съмненията нараснаха, след като американското подразделение на "Порше" обяви, че спира продажбите на модела "Кайен" с дизелов двигател до второ нареждане заради обвиненията.
После се разбра, че софтуерът е инсталиран и на един от бензиновите двигатели на "Порше".

"Фолксваген" коментира, че веднага започва разговори с "отговорните институции" за това какви мерки да се предприемат.

"От самото начало настоявам силно за безкомпромисно и всеобхватно изясняване на събитията. Няма да се спрем пред нищо и никой, това е болезнен процес, но е единствената ни алтернатива“, заяви новият изпълнителният директор на концерна Матиас Мюлер.

Въпреки имиджовия срив обаче продажбите в САЩ, откъдето тръгна разкритието за VW, са нараснали през октомври.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kitko
    #1

    Аз нещата ги виждам така. Някой изпълнителен директор и борда на директорите са взели солидни бонуси вследствие на повишените продажби /на както се разбра неотговарящи на стандартите автомобили/. Сега е време да се пожъне това което са посели. Фирмата ще загуби едни милиарди, но това си е проблем на акционерите. Шефовете бонусите няма да върнат, това е ясно. Да живее капитализма /и бонусите на баш шефовете/

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.