
Американската корпорация Apple оглави рейтинга на най-влиятелните търговски марки, публикуван от "Форбс" в сряда.
Изданието отбелязва, че Apple остава лидер в иновациите. "Форбс" оценява търговската марка на 87.1 млрд. долара или 52% повече от миналата година. В рейтинга на потребителските предпочитания, обаче, компанията заема едва 11-то място.
На второ и трето място са Microsoft и Coca-Cola, чиито търговски марки са оценени съответно на 54.7 милиарда и 50 милиарда долара.
Основата от Бил Гейтс корпорация е и лидер в предпочитанията на потребителите. "Форбс" посочва, че компанията харчи огромни пари за реклама – 1.6 млрд. долара годишно или два пъти повече от Apple.
В първата петица влизат IBM (48.5 млрд. долара) и Google (37.6 млрд. долара).
В топ-10 на най-влиятелните марки са Intel, McDonalds, General Electric, BMW и Cisco.
При съставянето на класацията "Форбс" отчита само компании с присъствие в САЩ. Поради тази причина в списъка не попадат влиятелни марки като испанската верига Zara и китайският мобилен оператор China Mobile.
За класацията са отчетени доходите на компаниите за трите последни години.
На 2 октомври агенция Interbrand публикува традиционния си рейтинг на най-скъпите световни марки. Първо място зае Coca-Cola (77.8 млрд. долара), на второ и трето са Apple и IBM със 76.6 милиарда и 75.5 милиарда долара.
В средата на септември Eurobrand обяви за най-скъпа търговска марка Apple (100 млрд. долара), а на второ и трето място се оказаха Coca-Cola (60 млрд. долара) и Microsoft (54 млрд. долара).

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент