Франция потвърди, че намерените в океана отломки са от изчезналия самолет

Франция потвърди, че намерените в океана отломки са от изчезналия самолет
Генералният щаб на френските въоръжени сили обяви, че откритите в Атлантическия океан отломки "без всякакво съмнение" са на изчезналия "Ербъс" А330 на Ер Франс, предаде Франс прес в сряда. По-рано бразилският министър на отбраната Нелсон Жобим съобщи, че няма никакво съмнение, че останките са от изчезналия самолет. Според експерти всички 228 души на борда са загинали. До момента на мястото на инцидента не са открити тела на загинали.

Три търговски кораба достигнаха зоната в Атлантическия океан, където вчера бразилски военен самолет забеляза самолетните отломки. Става дума за един френски и два холандски търговски кораба. Те са се намирали в близост до мястото, където се предполага, че е паднал в нощта на неделя срещу понеделник самолетът, изпълняващ полет от Рио де Жанейро за Париж. Корабите са се отклонили доброволно от маршрута си, за да помогнат на издирвателните операции и сега ще се опитат да приберат някои от отломките, забелязани в района.

Самолет радар R-99 на бразилските военновъздушни сили откри в сряда следобед четири нови зони, в които се намират отломки от самолета, на 90 км южно от първоначално определеното място, където се предполагаше, че е паднал самолетът. Забелязани са множество предмети, включително метална отломка с диаметър 7 метра, разхвърляни в радиус от 5 км, както и петно от гориво

Очаква се по-късно в сряда в зоната на издирвателните операции да пристигне кораб на бразилските военноморски сили. Втори кораб също ще стигне там, но чак в четвъртък или петък. От Рио де Жанейро потеглиха и още една фрегата и един танкер, за да се включат в операциите.

Франция изпрати към зоната изследователски кораб, оборудван с автоматични батискафи, които могат да се спускат на дълбочина от 6000 метра. САЩ също имат намерение да пратят подобна техника.

Експерти във Франция и Бразилия продължават да са изумени от случилото се със самолета на Ер Франс, оборудван да оцелява при тежки метеорологични условия, отбелязва Ройтерс.

Според британския експерт Дейвид Глийв от британска консултантска фирма за разследвания в областта на въздушната безопасност, е много странно всички канали за комуникация на самолета да рухнат едновременно.

Смята се, че два самолета на компанията Луфтханза са се намирали в района на трагедията половин час, преди там да изчезне самолетът на Ер Франс. Очаква се техните екипажи да предоставят ценна информация за това каква е била ситуацията в района, допълва Ройтерс.

Според Дерек Кларк, помощник-управител на британската фирма Дайвекс, която проектира водолазни съоръжения за комерсиални и военни цели, намирането на черните кутии на самолета на Ер Франс ще бъде най-голямата и сложна операция след намирането на отломките на Титаник. Експертът сравнява търсенето на двете черни кутии с търсене на игла в купа сено.

Черните кутии на самолетите модел Ербъс А330 са проектирани така, че да издържат на налягането на дълбочина от 6000 метра и да излъчват сигнали в продължение на месец, предаде Франс прес, цитирайки експерти от Бюрото за разследвания и анализи на Франция.

Досега обаче черни кутии не са били откривани на такава дълбочина, припомнят експертите.

Същевременно се очаква днес Ер Франс да публикува списъка на пътниците в самолета. От 216-те пътници 61 са французи, 59 бразилци, а 26 германци. Имало е пътници от 32 националности. От 12-те члена на екипажа един е бил бразилец, а останалите - французи.

Франция съобщи, че поема ръководството на самолетната катастрофа. То ще се води от Бюрото за разследвания и анализи. В него обаче ще участва и бразилският Център за разследвания и превенция на самолетните катастрофи.

Това е най-тежката самолетна катастрофа в света, след като през 2001 г. Еърбъс А300 на Американските авиолинии се разби в квартала Куинс на Ню Йорк и загинаха 265 души.

Споделяне
Още от Свят