Фрапорт и Венси обжалват избора на концесионер на черноморските летища

Две жалби срещу решението на Комисията за избор на концесионер на летищата във Варна и в Бургас са подадени във Върховния административен съд (ВАС) в петък, съобщиха за Mediapool от обслужващата агенция на Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисиз Уърллуайд, която кандидатства в консурса заедно с варненската фирма БМ Стар. Другата жалба е внесена от Венси Консешънс, която участваше в процедурата в консорциум с Венси Еърпортс. Третият отпаднал кандидат – немската Хохтиф в обединение с българското дружество “Албена”, не контестира избора на концесионер.

На 15 април изтече последният ден от законно установения срок за обжалване на решението на комисията, председателствана от вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев. Миналия четвъртък кабинетът одобри избора на комисията, която класира на първо място в конкурса офертата на Копенхаген Еърпортс.

Предложението на датчаните е за 526 млн. евро инвестиции за 35-те години на концесията, годишно отчисление за държавата в размер на 30 на сто от приходите от дейността на черноморските летища и намаление на летищните такси още през първата година. Общата сума от концесионното възнаграждение, което ще платят Копенхаген Еърпортс,  бе изчислена от министър Василев на 1,297 млрд. евро за целия период на договора.

Жалбите на Фрапорт и Венси, които са заведени съответно под номер 4389 и 4395, вече са разпределени към Четвърто отделение на ВАС, става ясно от сайта на съда. От адвокатското дружество “Спасов и Братанов”, което представлява Фрапорт в българия, казаха за Mediapool, че подадената жалба е заради нарушения на Закона за концесиите.

По-рано през деня финансовият директор на Фрапорт Щефан Шулте коментира пред Ройтерс, че искат да се преразгледа отново концесионното възнаграждение на Копенхаген Еърпортс, което на практика не оставя място за печалба на датчаните. Шулте посочи, че в бизнеса трябва да има възможност и за печалба. По думите му Фрапорт е била готова на по-големи инвестиции в двете български летища от датската фирма. Шулте отказа коментар за възможността да бъдат предприети законови стъпки по случая и добави, че първо трябва да се изясни систематиката на отдаването на концесиите

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес