Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни"

Отводняването става естествено, няма нужда от канавки, твърди пътната агенция

4 коментара
Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни"

Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни" и няма нужда от канавки. Освен това  ремонтиращия се 12-километров участък се отводнява и по естествен път. Това се казва в официална позиция на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по повод забележки за извършения ремонт на едното платно от Института по пътна безопасност.

Пред ден от института обявиха, че ремонтът на 12-километровия участък между пътен възел "Белозем" и "Оризово", между 155 и 168 километър на "Тракия",  е направен добре с изключение на "дребни забележки" при отводняването в началото на участъка. Според пътните експерти е било нужно да се направи канавка. Липсата ѝ може да доведе до задържане на вода върху платното, което да предизвика аквапланинг, смятат от Института по пътна безопасност.

Очаквано качеството на ремонта на едното платно, в момента продължава по другото в посока София, предизвика множество коментари в социалните мрежи. Притесненията на хората са, че ремонтът не е направен както трябва и след време "вълните" отново ще се появят, заради липсата на дренажна система в ремонтирания участък и канавка край пътя, за осигуряване на отводняването.

АПИ не отрича тези факти, но обещава да направи френски дренаж, а за канавката смята, че няма нужда от нея, защото платното има естествен наклон. В ремонтирания 12-километров участък в посока Бургас "са предвидени всички необходими мерки за отводняване на платното", уверяват от пътната агенция.

"Настилката между 156-ти и 168-ми км на магистрала "Тракия" е с едностранен наклон към банкета и отводняването е решено чрез естествения напречен наклон. По този начин се е отводнявало платното от построяването на участъка от магистрала "Тракия" преди повече от 20 години и там никога не е имало канавка. Такава не е необходима и сега, тъй като е предвидено изграждането на френски дренаж зад мантинелата. Целта е широкият банкет да не се преoвлажнява. Изграждането на линеен дренаж в целия участък ще гарантира отвеждането и дренирането на водите извън зоната на пътното тяло", се казва в съобщението на АПИ.

Към момента земните маси са преовлажнени от дъждовете през миналата седмица и се изчаква изсъхването им, за да започнат изкопните работи за довършване на дренажа и засипването с дрениращ материал, уточняват от пътната агенция.

"Според строителните практики при изразен едностранен напречен наклон и широчина на банкета над 3 м, каквито има в този участък, не е необходимо изграждането на канавка, а регулярно подравняване на банкета и продухване на дренажите. Като допълнителна мярка за отводняване настилката в ремонтирания участък е и по-висока от банкета", посочват от АПИ.

В прессъобщението няма информация каква гаранция дава държавната компания "Автомагистрали", която извършва ремонта. Средствата за ремонта на участъка са сравними с парите дадени за изграждането му преди около 20 години.

Ремонтните дейности в обновеното 12-километрово платно за Бургас започнаха в началото на октомври и приключиха на 5 ноември. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи, съобщиха при завършването ѝ от АПИ.

Пътната агенция възложи ремонта на участъка на "Автомагистрали" без търг или конкурс, а въз основа на договора за пътно поддържане сключен по Закона за обществените поръчки. За 12-те км държавната компания е получила 24 млн. лв. от АПИ.

Пътната агенция има планове да направи поетапно ремонтът на нагъналите се около 52 км от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора.

Сега се работи в участъка строен между 1995 и 2000 г., а след това предстои обновяване и на пуснатия в експлоатация през 2007 г.

АПИ не представи публично план какво ще се прави, как и кога ще се случва и колко ще струва. При липсата на информация и отчитане пред обществото очаквано заваляха коментари в социалните мрежи. Сега АПИ се опитва да ги оборва.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #4

    Ама чакайте сега, канавките /никога/ не са за да отвеждат водата от самото платно, за това е напречния наклон, който е задължителен винаги и навсякъде. Канавките са за да отвеждат от страните на пътя водата, която вече се е оттекла от платното /благодарение на наклона/, за да не преовлажнява почвата и да дифузира /да прониква/ обратно под платното. Двете - напречен наклон и канавки, не се заместват, те са предвидени за да работят заедно /наличието на само едно от тях, самостоятелно, не решава никакъв

  2. Владимир Павлов
    #3

    Сбърках. КОНКРЕТНА технология...

  3. Владимир Павлов
    #2

    Ей, неграмотници! Изписвайте френски дренаж в кавички."френски дренаж" е наименованието на комкретна технология за изграждане на дренажи.

  4. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.