Френски съд забрани полуголите снимки на Кейт

Главният редактор на ирландски таблоид уволнен заради отпечатаните фотоси

Публикуваните полуголи снимки на Кейт Мидълтън

Френски съд забрани следващи публикации на полуголите снимки на херцогинята на Кеймбридж Кейт Мидълтън в компанията на съпруга ѝ британския принц Уилям, които излязоха във френското клюкарско списание "Клозе" (Closer) и поиска от изданието да предаде до 24 часа цифровите копия на фотографиите и премахването на снимките от сайта си.

Съдът отсъжда също така компенсация от 5 хил. евро. на херцогинята за нанесени щети.

Ако списанието, собственост на притежаваната от бившия италиански премиер Силвио Берлускони компания "Мондадори", не спази дадения от съда срок за изпълнение на решението му, ще му бъде налагана глоба от по 10 хил. евро за всеки ден забавяне. Санкции ще се налагат и ако списанието предаде снимките на други лица за повторно публикуване.

Започнато е и дело лично срещу фотографа, направил снимките на печащите се Уилям и Кейт в частно имение на техен роднина в Прованс, на които съпругата на втория наследник на британската корона е без горнище на банския.

Съдът обаче не нарежда на списанието да изтегли от пазара изданието с вече публикуваните снимки.

Освен във френското списание, което има и британска версия, снимките на Кейт се появиха и в ирландския таблоид "Айриш Дейли Стар", а преди два дни и в италианското "Ки", принадлежащо на компания на бившия италиански премиер Силвио Берлускони. Всички издания претендират, че няма нищо шокирашо и скандално в снимките на съпружеската двойка.

Главният редактор на "Ки" Алфонсо Синьорини се чуди и защо е тази остра реакция на Бъкингам, който "не бива да се вълнува толкова силно, както например в случая със снимките на голия принц Хари по време на купон в хотел в Лас Вегас".

 

Снимките на Кейт се появиха първо във френското списание на 14 септември, след което бяха препечатани в ирландския таблоид "Дейли стар", заради което главният му редактор във вторник бе уволнен.

Сп. "Ки" в понеделник излезе с 26 -странично специално издание, поместващо снимките. Фотос на корицата показва усмихната Кейт, а заглавието е "Кралицата е гола".

Британската кралска фамилия, която е във фокуса на медийния интерес навсякъде по света, дълго време се бори за правото на частен живот на своите членове, когато не става въпрос за публични изяви.

Завеждането на съдебен иск е именно опит да се потвърди правото върху фотографии, за които кралската фамилия твърди, че не са от обществен интерес.

Освен гражданското дело, Кейт и Уилям заведоха и наказателно дело за нарушеното им право на частен живот. Прокуратурата във Франция е започнала предварително разследване.

Междувременно стана известно, че Майкъл О`Кейн, главният редактор на ирландския вестник "Дейли Стар" е уволнен заради публикуването на голите снимки на Кейт.

Решението е било е било взето на спешно съвещание от собствениците на изданието - групировките "Нордърн енд Шел" (Northern and Shell) и "Индипендънт Нюз енд Медия" (Independent News and Media).

Председателят на борда на директорите на Northern and Shell Ричард Десмънд бил бесен заради случилото се и заплашил, че ще закрие ирландското издание на "Дейли Стар", твърдят очевидци.

Уволненият Майкъл О`Кейн е настоял, че Кейт Мидълтън не е с нищо по-различна от която и да е друга знаменитост. Това според него означавало, че скандалните фотографии могат да бъдат публикувани.

"Снимките на херцогинята на Кеймбридж по голи гърди не са по-различни от тези на други знаменитости, които имаме, като на Риана или Лейди Гага. Ако не бяхме ги публикували ние, това щяха да сторят други издания. Всичко е бизнес", заявил Майкъл О`Кейн.

В "Дейли Стар" е започнало вътрешно разследване, което да установи при какви обстоятелства са били публикувани голите снимки на Кейт Мидълтън.

Британските медии имаха негласна уговорка да не публикуват скандалните фотоси.

Споделяне
Още по темата
Още от Свят

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?