Влакът в черно и жълто с три вагона на по два етажа, наречен V150, подобри предишния рекорд от 515,3 км/час, но не успя да достигне рекорда на японски влак на магнитно окачване от 581 км/час, поставен през 2003 година.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
15 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
neka vse pak utochnim, che TGV-to ne se dviji po obiknoveni relsi v smisul, che visokite skorosti sa vuzmojni samo na specialno trase - kakto relsite, taka i travrersite i balasta sa specialni. edna ot tainite na visokata skorost e imenno v izpolzvanite materiali, kakto za kolelata, taka i za relsite, koito sa mnogo po-iznosoustochivi ot obiknovenite.tova, koeto e iskal da kaje jurnalistut e che stava duma za relsov vlak, a ne za levitirasht takuv.golyamoto predimstvo na tgv-to e , che moje da premine …
ot specialniya uchastuk na obiknoveniya bez problem, razbira se namalyavaiki skorostta.tova vlakovete na magnitna vuzglavnica ne mogat da napravyat, tui kato imat nujda ot specialno trase, koeto struva mnogo po-skupo. a postignata skorost ne e mnogo po-golyama. taka naprimer vlakcheto MagLev svurzvashto letishteto na Shanghai s pokrainiinte na grada, vdiga do 430 km/h.polivalentnostta na TGV-to pozvolyava visokoskorostnata mreja da se uduljava progresivno, taka che suotnoshenieto investicionen razhod/poluchen efekt za putnika e nai-optimalniya.za spirachniya put, tova, koeto e napisano po-dolu ne e vyarno. vchera pri postiganeto na rekorda, sled myastoto, na koeto sa dostignati pikovite 574km/h, do krainata spirka sa ostavaili 21km. kato jurnalistite utochniha, che vlakut e mojel da spre mnogo po-burzo.a shto se otnasya do liniyata Sofia-Varna naprimer (dnes se izminava za 8h) ili Sofia-Burgas (dnes 6h), edno TGV bi svalilo produljitelnostta na putuvaneto resp. na 2h i 1,5hza sravnenie Parij-Marsilia s TGV se izminava za 3h. Ima hora, koito jiveyat v Parij i imat vila na sredizemno more i petuk vecher si hodyat na vilata za week-end-a.
Някой знае ли?
Ще ги пускат. От другия понеделник започва да пътува до Бургас.
Аз пък мислех, че първото му трасе ще е Москва - Владивосток.
В момента ЕС и бълг. правителство инвестират 300 мил. евро в модернизацията на една (1) жп-отсечка за макс. 160 км/час. Другите отсечки ще почакат малко :) (100 години)а на нас повече от 160 не ни трябват, даже са ни много - иначе как ще пушим през прозореца ??
Това са влаковете TGV. Пътуват от 1985г. Оранжевият, който подържа крейсерска скорос 260 км и Париж-Лион изминава за 2ч. Синият е по-нов, и е по-бърз, и подържа скорост около 320-350км в час. Въпросната 513 е максимална, но обикновено не вдигат повече от 400. Много малки участъци позволяват високата скорост, за която се споменава по-горе
Благодаря! Научих нещо ново.JT, и твоето беше хубаво. Смешно и тъжно!
още през 60-те години екип от съветски учени е създал най-бързия влак в света за военни цели
От 10.06.2007 в експлоатация !След години ше се приближи кам BG , но само до Будапеща !!!
problemut ne e v tova da vdignat nad 500 km./h. Francuzite tova go postignaha oshte predi 2000 g.Problemut pri visokopskorostnite relsovi vlakove ( TGV ) e po-skoro v spiraneto.I francuzite sa ustanovili,che nai-dobur efekt ima ,kogato te se dvijat do 350 km./h.Togava spirachniat put e 32 km.Tova znachi,che sledvashtiat vlak trjabva da bude nai-malko na 35 km.A predstavete si kakvo shte bude pri skorost 550 km./h.: spir. put trjabva dae ot porjadaka na 90-100km. I togava vlakovete shte se dvijat na mnogo goljam interval....