Френските железници ще помагат за запазването на Страсбург като седалище на ЕП

Френските железници имат план за потушаване на желанието Европейският парламент да престане да работи в Страсбург и да запази дейността си единствено в Брюксел, съобщават медии в Белгия, цитирани от БТА в сряда.

От 2016 г. френските железници ще открият всекидневна пряка високоскоростна линия между Брюксел и Страсбург, като целта е така да отпадне един от аргументите на защитниците на идеята за "едно седалище на ЕП". Досега администрацията на ЕС пътува поне веднъж месечно между двата града, като за целта ползва главно автомобили или влакове. Разстоянието от около 500 километра засега може да бъде изминато с обикновен международен влак без прекачване за около шест часа, или за пет часа - със смяна на два или три високоскоростни влака.

Очаква се с новата пряка линия да се пътува 3.40 часа. Досега веднъж месечно ЕП наема специален пряк високоскоростен влак между Брюксел и Страсбург, но запазването на места в него подлежи на специални условия и невинаги съвпада със специфичните планове за престой и часове на пътуване на всички.

Трудностите около преместването на администрацията и документацията на ЕП между Брюксел и Страсбург всеки месец е един от основните аргументи за искането на много евродепутати и техните държави за обособяването на едно седалище на ЕП. Сред мотивите за подобно настояване е и цената на това преместване, изчислена на над 100 милиона евро годишно. Въпреки че сесиите в Страсбург не изглеждат практични, те са залегнали в договора за ЕС, където се посочва, че ЕП ще заседава всяка година по 12 пъти във френския град.

Останалата част от работата на институцията е разпределена между Брюксел, където заседават комисиите и Люксембург, където работи част от парламентарната администрация.

Споделяне
Още от Европа

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?