Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Галин Стоев стана директор на театъра в Тулуза

1 коментар
Режисьорът Галин Стоев

Режисьорът Галин Стоев в новият директор на театъра в Тулуза, предаде БНТ.

Българинът е бил предпочетен пред още петима кандидати.

Той ще поеме управлението на театъра от 2018 г.

Френското министерство на културата отбеляза, че Стоев е внимателен към младата публика и любопитен за срещите на театъра с другите изкуства.

Галин Стоев завършва театрална режисура в НАТФИЗ при проф. Крикор Азарян. От 1992 г. работи като актьор и театрален режисьор  в България, Англия, Германия, Чехия, Русия, Белгия, Аржентина и Франция.

През 1999 г. режисира първата си постановка на сцената на Народния театър в София и оттогава редовно поставя пиеси там. С "Аркадия" на Том Стопард печели Аскеер за най-добро представление през 2001 г.

Стоев е автор на спектаклите "Градът на ангелите" от Сам Шепърд, "Илюзията" от Пиер Корней, "Агамемнон" по Есхил и други.

Освен че е режисьор, Стоев участва и с роли на сцената и в киното. Играе във филма "Подгряване на вчершня обяд" (2002 г.), както и в много постановки като режисираната от него "Чайка" от Чехов, за която през 2005 г. получава годишната награда "Златна муза" за високи творчески постижения и принос в развитието на българо-руските културни отношения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Неговото общуване със зрителя е провокация, в която преживяващият се включва към случващото се на сцената и "става активен", с идеята да доразвие пиесата в себе си и да й намери своя край. Ако Стоев успее да намери творци, които да пишат така и актьорите разберат този вид комуникация, може да се получи един много тийнейджърски спектакъл. Тази разкрепостеност после не може да се овладее. Виждали сме такова творчество, личен прочит в караоке бар. Само елитна публика, на нивото на Стоев, при идеални други условия, може да поеме този товар.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.