Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Гардиън": Да сложим край на мълчанието за последиците от Брекзит

Кризата с горивата и недостигът на работници в ключови сектори от британската икономика е резултат от Брекзит

12 коментара
"Гардиън": Да сложим край на мълчанието за последиците от Брекзит

Време е да сложим край на заговора за мълчание за последиците от Брекзит, в който от 2019 г. участват и двете основни партии в страната, пише британският в. "Гардиън" в редакционна статия на фона на продължаващата в страната безпрецедентна криза с горивата по бензиностанциите.

Джонсън спечели изборите с обещанието да "приключи Брекзит" и след това се държеше, сякаш всички аспекти на оттеглянето на Великобритания от Европа са изцяло уредени. В същото време Лейбъристката партия, понесла поражение, прие мълчаливо, че Брекзит наистина е уреден и реши да не споменава темата, ако може да я избегне, отбелязва "Гардиън".

Последвалата пандемична криза предостави разбираемо обяснение и за двете позиции, но сега, докато коронавирусът вероятно отстъпва и се връщаме към нещо като нормална политика, мълчанието не може да се поддържа, твърди изданието. Много аспекти на Брекзит не са уредени - и някои от тях водят до все по-сериозни проблеми във Великобритания. Това включва въпроси, свързани с търговията, движението на хората, образованието и статута на Северна Ирландия.

Крайно време е да се поднови политическият дебат, включително защото неправилният подход към тези теми може да попречи на постигането на адекватно споразумение за климата на срещата в Глазгоу през ноември, подчертава "Гардиън". Британското издание отбелязва, че премиерът Джонсън вече не говори за практическите последствия от Брекзит.

Лейбъристите мълчаха, защото знаеха, че няма смисъл да се водят загубени битки или да се отварят наскоро зараснали рани. Но тази есен нещо се промени в резултат на кризата с горивата, медикаментите и храните, предизвикана от липсата на шофьори.

Това заплашва не само с паника на бензиностанциите и недостиг в магазините, но и с криза по Коледа. Всичко това отчасти е резултат от непохватните действия спрямо Брекзит. Време е лидерът на лейбъристката опозиция Киър Стармър да привлече вниманието към липсата на достатъчно планиране от страна на консервативното правителство, подчертава в. "Гардиън".

Миграционните ограничения в резултат от Брекзит водят до недостиг на работници в ключови сектори от британската икономика, пише испанският в. "Паис", като отбелязва, че до 150 000 прасета очакват реда си във ферми поради липса на месари и кланици. Бензиностанция в Манчестър е затворена от понеделник, а аптеките също започват да усещат резултатите от кризата с горивата.

Британското правителство на премиера Борис Джонсън обаче продължава да отрича, че случващото се е свързано с Брекзит, отбелязва испанското издание.

Кабинетът се опитва да държи обществеността в неведение за кризата, пише британският в. "Телеграф".

Според представители на петролната индустрия ситуацията с доставките във Великобритания не се е подобрила, въпреки твърденията на правителството, че кризата отново е под контрол. Кабинетът забранил на общинските съвети да използват думата "паника", когато говорят за кризата, разкрива изданието.

Шофьорите обаче са изправени пред дълги опашки, а в някои райони не е имало доставки от пет дни. В резултат на места в провинцията британци били принудени да си останат вкъщи.

В същото време аптеки съобщават, че имат затруднения да си доставят жизненоважни лекарства, отбелязва в. "Телеграф".

Шофьори отново се редиха на опашки пред бензиностанции през нощта, пише британският в. "Сън". Полицията е била призована да се намеси, след като дългото чакане и напрежението довели до юмручни сбивания.

Чакащите в задръстванията отправиха остри критики към правителството, което им каза, че кризата се подобрява, отбелязва "Сън".

"Където и да отида, ми предлагат работа", заявява пред испанския в. "Мундо" шофьор, покриващ маршрута до Великобритания. Той допълва, че не е заинтересован от предложените от правителството в Лондон временни работни визи, защото са само за три месеца.

Изданието цитира и Франсиско Рего, генерален секретар на отдела по автомобилен транспорт и логистика в испанската комисия по труда, който заявява, че шофьорите вече не проявяват интерес към работата във Великобритания или в извършването на курсове за доставка до страната.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Соросоид
    #12

    Тези май са по-големи ганьовци от нас. Нали същите британци, дето реват сега, гласуваха на референдум излизането от ЕС? Сега партиите им били виновни. Нали сами си избират политиците, които да ги водят към "светлото бъдеще"? И те като нас искат да бъркат л*ната, ама после друг да им е виновен като дойде ред да сърбат забърканото.

  2. ivancho ivanov
    #11

    Работат е там, че нищо н е така просто както изглежда John Doe(#3), проф. Геджиков е бил зам.-министър при Кобурготски, имаше и варианти за подобни министри при проекти на "ИТН", маркировка за характера на кандидатите, не за интелекта!Бих избрал генерал о.р., по професия не лъжат, друг е въпроса кому служат!

  3. Ощавен маркиз
    #10
    Отговор на коментар #6

    Кандидатурата си е тъкмо добра! За мене е интересно, коя ще е вице-то. ЕС-атлантската "Задунайка" си има поне стотина превъзходни БЪЛГАРКИ, готови с образование, опит и хъс да се справят с поста на "резервни военно-началници". Стига да са ДЕСНИ "женуря", без пагони. Нале?

  4. Ощавен маркиз
    #9
    Отговор на коментар #3

    Джони, Вие умеете да мислите. За България! Привет от мен.

  5. Sargon
    #8
    Отговор на коментар #7

    Дървесината гние от няколко милиарда години. Тоест тя не допринася за глобалното затопляне. Да не говорим, че огромен процент от световните гори са изсечени последните 200 години. Сега там или се отглежда царевица или земята просто е урбанизирана. Тоест количеството гниеща дървесина е със сигурност много по-малко отколкото преди индустриалната революция.

  6. The Rock
    #7
    Отговор на коментар #5

    Стига глупости.Скоро излезе изследване колко милиарда тона парникови газове се "произвеждат" от гниещата дървесина на падналите дървета в горите.Количеството на парникови газове от гниещата дървесина е колосално, става дума за милиарди тонове.Не ни се казва цялата истина.

  7. The Rock
    #6
    Отговор на коментар #3

    А тоя Герджиков е една ТанТела!Не е сериозна тази кандидатура.

  8. Мислимотор
    #5

    Скоро ще имаме месо, расло в лаборатория, а не в кошмарниците на Градус, примерно
    https://www.economist.com/technology-quarterly/2021/09/28/meat-no-longer-requires-animal-slaughter
    https://www.theguardian.com/environment/2020/dec/02/no-kill-lab-grown-meat-to-go-on-sale-for-first-time
    Вече са десетки фирмите, които разработват култивирано пилешко, говеждо и свинско месо с цел намаляване на въздействието на промишленото животновъдство върху климатичните и природните кризи, както и осигуряване на по-чисто,

  9. В и К
    #4

    'га пили пеЯли...

  10. John Doe
    #3

    Ако всичко това се стоварва върху една от най-богатите и мощни държави след излизането й от ЕС, можем само да си представяме какво би се случило с България ако мечтите на Румен Радев и неговите кремълски началници и български съветници за изваждане на България от ЕС и НАТО се сбъднат. На тези избори ще се гласува дали България да остане в ЕС и НАТО с Анастас Герджиков, или да бъде завлечена в евразийското блато от Радев и началниците му.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.