
Забравете "туит"-овете на Тръмп и недопускането на някои медии в Белия дом. Реалният проблем са заплахите, които президентът на САЩ може да отправи към интернет, пише във вторник лондонският вестник "Гардиън".
В статията се припомня за обявената по-рано този месец от Тръмп война на всички новинарски медии с изключение на "Фокс нюз" и "ИнфоУорс" и че миналата седмица репортерите на "Гардиън", "Ню Йорк таймс", Би Би Си и Си Ен Ен не бяха допуснати до залата за брифинги в Белия дом.
Всичко това става по време на безпрецедентен финансов натиск върху новинарските медии. Рекламодателите и читателите на вестниците и списанията се прехвърлят от печатните издания към електронните. Приходите от реклама и продажби в печатните издания рязко спадат. Нещо повече, казва "Гардиън", тъй като читателската публика се премества в киберпространството, приходите от цифрова реклама все повече напускат новинарските публикации и отиват в малък брой технологични компании, които им осигуряват трафик. Понастоящем "Фейсбук" и "Гугъл" привличат преобладаващата част от приходите от цифрова реклама.
Доналд Тръмп не си губи времето и назначи Аджит Пай за директор на Федералната агенция за комуникации, която регулира ефирните и интернет медиите. Пай заявява, че е противник на неутралността на мрежата, тоест на принципа, че доставчиците на услуги и регулаторите третират всички данни по един и същ начин. Ако тези правила бъдат отменени, тогава малък брой компании ще доминират на пазара на интернет достъпа в САЩ и те ще подбират съдържанието по свой вкус, а останалото съдържание и неговите доставчици ще бъдат поставени в неизгодно положение, твърди лондонският вестник.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент