Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Гарите и летищата искат да развиват търговските си пространства

0 коментара

Френската държавна железопътна компания SNCF и търговските камари искат да развиват и да увеличат интереса към търговските пространства на гарите и летищата. Идеята е да се подобрят услугите и удобството на пътниците, но също така и да се увеличат приходите на търговците, които вече представляват 20 до 30% от приходите на летищата например.

От своя страна SNCF, независимо от това дали годината е добра или не, реализира около 500 милиона френски франка (76,22 милиона евро) и иска да удвои този резултат през следващите години. Търговското присъствие увеличава чистотата и сигурността на тези места с голям трафик, но да се продава на гарите и летищата не е лесно.

Трябва да умееш да накараш пътника да стои в едно ограничено пространство и да задържиш вниманието му, когато той бърза най-много. Търговците се опитват да постигнат известна рентабилност, въпреки дългите работни дни - от 5:30 ч. сутринта до 23:00 ч. вечерта на летищата, например, при това седем дни в седмицата.

"SNCF има 3000 гари, една трета от които подслоняват различни търговци, макар понякога под формата само на автоматични дистрибутори. Но 80% от оборота се реализират от петдесетте най-големи гари, като в 20 от тях могат да бъдат създадени истински търговски центрове", анализира Даниел Ломбар, ръководителка на сектор Развитие в компанията А2С - филиал на SNCF, създаден през 1999 г. с цел да се привлекат нови фирми в магазините на гарите. Компанията SNCF отделя 1 милиард френски франка годишно за тази амбициозна програма.

"Всяка гара е отделен случай", обяснява г-жа Ломбар. "На гарите в предградията пътникът вероятно е забързан, но пък той минава оттам всеки ден и затова е нужно да му предложим услуги, свързани с нашите собствени или с чужди продажби, като резервация или поръчка на даден артикул сутринта, който човек да може да получи, прибирайки се вечерта.

Трябва да се увеличи и броят на услугите от типа на обущар, ключар, експресно фото, химическо чистене, дори и мини бакалия." Така например на гара Север в Париж в сряда, 21 ноември, се отварят 25 магазина, в които нейните 120 милиона пътника годишно ще намерят от дистрибуторите на хранителни стоки до дамските и детски готови облекла. В Страсбург железопътнатa гара също подслонява подобен тип мини-маркет.

Клиентът на "големите ж.п. линии" има малко повече време: той е читател, лаком за вестници и книги, който може да бъде изкушен и от дискове с музика, цветя, ризи, бижута, парфюми, аксесоари, на разумни цени обаче.

Накрая някои гари, като гара Север в частта ѝ на последна спирка на свръхбързия влак (TGV) под Ламанша Евростар, посрещат и една международна клиентела, която се интересува от типични френски продукти (деликатеси, вина, парфюми), предлагани също от магазините на гарата. Според г-жа Ломбар оборотът им от квадратен метър е много по-висок от този на който и да било търговски център.

Нови търговски площи се подготвят на новите гари TGV Юг и Изток. За гарата Сен Лазар, която привлича един от най-големите пътникопотоци в столицата, SNCF е сключила съюз с компанията Segece, филиал на Fonciere Klepierre, която пък е от групата на BNP-Paribas. За втората част от гара Север избраният партньор и оператор е компанията Altarea.

На летищата пътникът, който чака своята връзка, е по-внимателен и разполага с малко повече време, след като е регистрирал багажа си. След премахването на безмитната търговия за европейските полети и на фона на относителния провал на най-луксозните бутици, управителите се опитват да обновят предлагането.

Бизнес клиентелата иска услуги, фризьорски салони, козметични центрове. "В Тулуза създадохме парфюмерия, център за дегустация на вина и дузина кабинки за масаж", разказва Карин Дюко, отговорничка за извън-бордната търговия на летището в Тулуза.

Други европейски страни предвиждат подобни проекти за своите гари, като например Италия, където компанията Grandi Stazione, създадена съвместно от Benetton, Pirelli, Caltagirone, Ferralie dello Stato и SNCF, реконструира 13-те най-големи железопътни гари.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.