Гърция продаде най-голямото си пристанище Пирея на китайската компания "Коско".
Новият собственик ще изплати първоначално 280.5 млн. евро за 51 % от акциите на пристанището.
Сделката беше одобрена от парламента на южната ни съседка с 223 гласа, съобщиха гръцките медии.
За продажбата на пристанището гласуваха депутатите от управляващата партия СИРИЗА на премиера Алексис Ципрас, както и от опозиционните "Нова демокрация", Демократичната коалиция, "Потами", Обединението на центристите. Групата на "Независими гърци", които са в управлението, също одобри продажбата.
Депутатите от националистическата партия "Златна зора" и от Комунистическата партия гласуваха против.
"Коско" заплаши с провал на сделката за закупуването на 67 на сто от акциите на пристанището, ако гръцките власти внесат промени в договора, подписан на 8 април.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Коско е държавна компания на КНР, която е еднопартийна държава начело с Китайската Комунистическа партия. Ще е парадоксален факт, че в бъдеще пирейските докери ще трябва да стачкуват срещу комунистическите си собственици, а не срещу някакви омразни капиталисти от Запада.
Продажбата сама по себе си не е притеснителна, гърците имат нужда от пари. Друга е основателната ни тревога - ние не знаем какви са плановете на Китай. Това пристанище е врата за ЕС и китайската икономика може да се възползва от новия си шанс, като поеме морските търговски превози и туризма, което от своя страна ще измести европейците. Гръците досега бяха на първите места в "морския бизнес".