Обединение между “Главболгарстрой” на Симеон Пешов и “Водстрой 98”, зад която стои банкерът Цветан Василев, спечелиха търга за ремонта на Централната жп гара в София с цена за близо 74 млн. лв. Техните ценови оферти бяха отворени без медиите да бъдат уведомени. Обектът се финансира със средства по оперативна програма “Транспорт”, която е на подчинение на министъра на транспорта Кристиан Кръстев, който обеща да продължи линията на работа на пълна прозрачност на предшественика си Ивайло Московски.
Това е втори обект, който се печели от новия тандем между ГБС и строителни фирми, свързани с Цветан Василев след строителството на спортната зала в Пловдив за 30 млн. лв. При този конкурс всички останали кандидати бяха отстранени.
През есента на миналата година, малко след отваряне на офертите на шестимата кандидати, в.”Галерия” писа, че този търг ще се спечели от обединение “ГБС-Централна гара София”.
От пресцентъра на Национална компания “Железопътна инфрастурктура” обещаха да предоставят официална информация в петък – ден след отварянето на офертите.
Кандидатите
От шестима кандидати до отваряне на ценовите оферти са били допуснати двама – на “ГБС-Централна гара София” и на консорциум “Балканстрой – Реминг”, съобщи Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура”.
В обединение “ГБС-Централна гара София” влизат “Главболгарстрой", сливенската "Водстрой 98" и "Промишлено строителство холдинг", като зад последните две фирми стои шефът на Корпоративна търговска банка Цветан Василев. Те са предложили цена от 73.87 млн. лв. с ДДС, а техническото им предложение е било оценено с 39.01 точки.
Ценовата оферта на консорциума между "Балканстрой" и словашката "Реминг Консулт" е 83.84 млн. лв., а техническото им предложение е оценено с 40 точки.
До отваряне на ценовите предложения не бяха допуснати обединението “Доуш- СК-13”, гръцката “Терна”, австрийската “Щрабаг” и обединение “Централна гара София 2012”, в което влизат “Станилов”, “Трейс груп холд” и “Джи Пи груп”.
Цената по-висока от прогнозната
Бъдещият победител се определя по икономически най-изгодната оферта, в която цената има тежест 60 точки. Максималните точки за техническото предложение са 40. Съгласно тези критерии победител би трябвало да е обединение “ГБС-Централна гара София”.
Предложената от него цена обаче е по-висока от прогнозната стойност. В обявлението не е посочена цена, но гаранцията за участие е 500 000 лв. Съгласно Закона за обществените поръчки тя е до 1% от стойността на поръчката – т.е. максимално 50 млн. лв. В годишната индикативна програма на оперативна програма “Транспорт” пък е посочена стойност от 20 млн. евро.
В същото време предложението на “ГБС-Централна гара София” е 55.96 млн. лв. без ДДС или 73.87 млн. лв. с ДДС. Не е ясно дали по-високата стойност може да бъде причина да не се стигне до подписване на договор.
Гарата с нов облик през 2015 г.
Поръчката за обновяване на Централната жп гара на София е за проектиране и строителство. Ремонтът на гарата ще обхване приемното здание, пероните и навесите над тях, както и прилежащите имоти – собственост на НКЖИ. Ротондата отпред, която е собственост на Столична община няма да се ремонтира. Срокът за изпълнение на поръчката е 26 месеца.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
37 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Отново се отварят цени на тъмно. Г-н нов/стар министър канселирайте търга !Хем нямаме пари , хем за грешни проекти ги даваме. Отсраниха по-евтините оферти повярвайте. В НКЖИ отдавна се научиха на тези номера за да угодят на който така бърза сега да подпише договора. Имаме ли ги парите от ОПТ.
Брей каква изненада - не може да бъде ГБС в упорита конкуренция печели поредния конкурс с още по-заслужилата фирма на Цветан Василев - това също е монопол - всички търгове се нареждат и е време ЕК да се намеси. Защо на улицата никой не протестира срещу Цветан Василев и строителния олигарх? Защото ги финансират.
По-уродлива гара от софийската в Европа НЯМА. Да я бутат !
МАФИЯ! ПОНЕ 15 МИЛИОНА РУШВЕТИ ПО ВСИЧКИ НИВА НА ВЛАСТТА. ГБС: АРЕНА АРМЕЕЦ, ЛЕТИЩНА КУЛА, ЛУВЪРА, ЦЕНТРАЛНА ГАРА. ДРУГИТЕ ФИРМИ ЗАЩО МЪЛЧАТ?????
Най-накрая ще съборят Цирка на гарата
до 31 - старият облик!!!!!!!!та тя е ужасна!!!!!!!ти на 100 г. ли си? Искаш ли да върнем и светлия комунизъм?!!!!!!!!!!!!!
Да се възстанови стария облик на гарата, преди построяването на този аквариум.
Нека публично да се каже,какво е основанието за отстраняване на другите участници и какви са техните цени.
Най-накрая тая съборетина да се ремонтира!! Направо е ужасна! Нищо, че самото БДЖ почти вече не работи. Рано или късно трябва и то да се вземе, не може вече да продължава да съществува, като държавно. То няма влакове!
наистина статията е , меко казано, доста тенденциозна. Друго си е офертата да беше за Георгий Станишев, тогава Медияпул щеше да се спука да хвали колко са добри фирмите му:)