ГБС и “Водстрой 98” на Цветан Василев ще ремонтират Централната жп гара София

Това е втора поръчка за новия тандем след спортната зала на Пловдив

Снимка: БГНЕС

Обединение между “Главболгарстрой” на Симеон Пешов и “Водстрой 98”, зад която стои банкерът Цветан Василев, спечелиха търга за ремонта на Централната жп гара в София с цена за близо 74 млн. лв. Техните ценови оферти бяха отворени без медиите да бъдат уведомени. Обектът се финансира със средства по оперативна програма “Транспорт”, която е на подчинение на министъра на транспорта Кристиан Кръстев, който обеща да продължи линията на работа на пълна прозрачност на предшественика си Ивайло Московски.

Това е втори обект, който се печели от новия тандем между ГБС и строителни фирми, свързани с Цветан Василев след строителството на спортната зала в Пловдив за 30 млн. лв. При този конкурс всички останали кандидати бяха отстранени.

През есента на миналата година, малко след отваряне на офертите на шестимата кандидати, в.”Галерия” писа, че този търг ще се спечели от обединение “ГБС-Централна гара София”.

От пресцентъра на Национална компания “Железопътна инфрастурктура” обещаха да предоставят официална информация в петък – ден след отварянето на офертите.

Кандидатите

От шестима кандидати до отваряне на ценовите оферти са били допуснати двама – на “ГБС-Централна гара София” и на консорциум “Балканстрой – Реминг”, съобщи Милчо Ламбрев, изпълнителен директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура”.

В обединение “ГБС-Централна гара София” влизат “Главболгарстрой", сливенската "Водстрой 98" и "Промишлено строителство холдинг", като зад последните две фирми стои шефът на Корпоративна търговска банка Цветан Василев. Те са предложили цена от 73.87 млн. лв. с ДДС, а техническото им предложение е било оценено с 39.01 точки.

Ценовата оферта на консорциума между "Балканстрой" и словашката "Реминг Консулт" е 83.84 млн. лв., а техническото им предложение е оценено с 40 точки.

До отваряне на ценовите предложения не бяха допуснати обединението “Доуш- СК-13”, гръцката “Терна”, австрийската “Щрабаг” и обединение “Централна гара София 2012”, в което влизат “Станилов”, “Трейс груп холд” и “Джи Пи груп”.

Цената по-висока от прогнозната

Бъдещият победител се определя по икономически най-изгодната оферта, в която цената има тежест 60 точки. Максималните точки за техническото предложение са 40. Съгласно тези критерии победител би трябвало да е обединение “ГБС-Централна гара София”.

Предложената от него цена обаче е по-висока от прогнозната стойност. В обявлението не е посочена цена, но гаранцията за участие е 500 000 лв. Съгласно Закона за обществените поръчки тя е до 1% от стойността на поръчката – т.е. максимално 50 млн. лв. В годишната индикативна програма на оперативна програма “Транспорт” пък е посочена стойност от 20 млн. евро.

В същото време предложението на “ГБС-Централна гара София” е 55.96 млн. лв. без ДДС или 73.87 млн. лв. с ДДС. Не е ясно дали по-високата стойност може да бъде причина да не се стигне до подписване на договор.

Гарата с нов облик през 2015 г.

Поръчката за обновяване на Централната жп гара на София е за проектиране и строителство. Ремонтът на гарата ще обхване приемното здание, пероните и навесите над тях, както и прилежащите имоти – собственост на НКЖИ. Ротондата отпред, която е собственост на Столична община няма да се ремонтира. Срокът за изпълнение на поръчката е 26 месеца.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Защо името на премиера се свързва с аферата с къщата в Барселона?