Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ГБС може да ремонтира голяма част от жп линията Пловдив - Бургас

1 коментар

Обединението "Лейнър Вайс – Трайнспортно строителство и възстановяване – Главболгарстрой" е предложило най-ниска цена за две от трите жп-отсечки по линията Пловдив – Бургас, които ще се ремонтират с близо 366.5 млн. лева по Оперативна програма ″Транспорт". Това стана ясно след отваряне на ценовите оферти на кандидатите за обществената поръчка. Оферти подадоха осем фирми и сдружения, но само три имаха изрядни технически предложения и продължиха на следващия етап.

Поръчката е разделена на три лота – лот 1 е Михайлово - Калояновец (21 км), лот 2 – Стара Загора - Зимница (120 км) и лот 3 е Церковски - Карнобат (28) и Карнобат - Бургас.

Сдружението на ГБС се състезава и за трите лота заедно с консорциум между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт". За лот 1 бе отворена и ценовата оферта на френската "TSO Chemin du corps de gard". ГБС иска 40.99 млн. лева за лот 1, 206.7 млн. лева за лот 2 и 179.8 млн. лева за лот 3.

"Салчев – Енергоремонт" искат 47.97 млн. лева за лот 1, 205.42 млн. лева за лот 2 и 195.8 млн. лева за лот 3. Френската "ТСО" иска 49.9 млн. лева за лот 1. Тъй като критерият за избор на победител е най-ниска цена ГБС има реалните шансове да вземе лот 1 и 3, а "Салчеф – Енергоремонт" – лот 2.

Ремонтът на жп-отсечката Пловдив – Бургас е първият голям железопътен проект, който ще стартира по оперативната програма "Транспорт". Индикативният му бюджет е 366.45 млн. лева, от които 64% се предоставят безвъзмездно от Кохезионния фонд на ЕС, а 36% е националното съфинансиране.

Дължината на отсечката е 291 км. Тя трябва да бъде модернизирана за 3 години, след което влаковете ще могат да се движат по нея със 130-160 км/ч при средна скорост от 80 км/ч сега. Това ще скъси пътуванията между двата града със 70 минути.

До 7 юни трябва да бъде избран победител в конкурса, а до месец-два ще стартира и процедурата за ремонта на релсовата отсечка София – Пловдив, каза транспортният министър Александър Цветков. След изпълнението на проектите от столицата до морето с влак ще се пътува с два часа по-кратко.

Точно преди година гръцката ″Терна", Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" и чешката ОХЛ ЖС се конкурираха в търга за реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград - турска граница. Поръчката за 70 млн. лв., финансирана от еврофондовете, отиде при чехите.

Гръцката "Терна" работи по жп-участъка Крумово - Първомай, чието строителство закъснява. Отсечката от Първомай до Димитровград пък се изпълнява от италианската "Асталди".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Иван Попов
    #1

    8 фирми подават оферти - 5 са дисквалифицирани, повечето големи западни фирми. Остават двете бг фирми за цвят в консорциум с малка италиянска и малка френска фирми. И вижте колко близки са офертите им - 205.4 и 206.7 млн лева - нагласена работа

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.