ГБС може да ремонтира голяма част от жп линията Пловдив - Бургас

Обединението "Лейнър Вайс – Трайнспортно строителство и възстановяване – Главболгарстрой" е предложило най-ниска цена за две от трите жп-отсечки по линията Пловдив – Бургас, които ще се ремонтират с близо 366.5 млн. лева по Оперативна програма ″Транспорт". Това стана ясно след отваряне на ценовите оферти на кандидатите за обществената поръчка. Оферти подадоха осем фирми и сдружения, но само три имаха изрядни технически предложения и продължиха на следващия етап.

Поръчката е разделена на три лота – лот 1 е Михайлово - Калояновец (21 км), лот 2 – Стара Загора - Зимница (120 км) и лот 3 е Церковски - Карнобат (28) и Карнобат - Бургас.

Сдружението на ГБС се състезава и за трите лота заедно с консорциум между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт". За лот 1 бе отворена и ценовата оферта на френската "TSO Chemin du corps de gard". ГБС иска 40.99 млн. лева за лот 1, 206.7 млн. лева за лот 2 и 179.8 млн. лева за лот 3.

"Салчев – Енергоремонт" искат 47.97 млн. лева за лот 1, 205.42 млн. лева за лот 2 и 195.8 млн. лева за лот 3. Френската "ТСО" иска 49.9 млн. лева за лот 1. Тъй като критерият за избор на победител е най-ниска цена ГБС има реалните шансове да вземе лот 1 и 3, а "Салчеф – Енергоремонт" – лот 2.

Ремонтът на жп-отсечката Пловдив – Бургас е първият голям железопътен проект, който ще стартира по оперативната програма "Транспорт". Индикативният му бюджет е 366.45 млн. лева, от които 64% се предоставят безвъзмездно от Кохезионния фонд на ЕС, а 36% е националното съфинансиране.

Дължината на отсечката е 291 км. Тя трябва да бъде модернизирана за 3 години, след което влаковете ще могат да се движат по нея със 130-160 км/ч при средна скорост от 80 км/ч сега. Това ще скъси пътуванията между двата града със 70 минути.

До 7 юни трябва да бъде избран победител в конкурса, а до месец-два ще стартира и процедурата за ремонта на релсовата отсечка София – Пловдив, каза транспортният министър Александър Цветков. След изпълнението на проектите от столицата до морето с влак ще се пътува с два часа по-кратко.

Точно преди година гръцката ″Терна", Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" и чешката ОХЛ ЖС се конкурираха в търга за реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград - турска граница. Поръчката за 70 млн. лв., финансирана от еврофондовете, отиде при чехите.

Гръцката "Терна" работи по жп-участъка Крумово - Първомай, чието строителство закъснява. Отсечката от Първомай до Димитровград пък се изпълнява от италианската "Асталди".

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес