Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ГБС с поръчки за четвърт милиард и отказ от тунел "Железница"

13 коментара
През декември 2007 г. беше открит първият нов участък от Южната дъга на Околовръстния път на София. Тогава Бойко Борисов беше кмет, а Сергей Станишев премиер. Зад двамата е президентът на ГБС Симеон Пешов

Голям шлем успя да направи една от най-крупните строителни компании у нас – "Главболгарстрой" (ГБС) между коледните и новогодишните празници. Фирмата, която е собственост на фамилия Пешови, спечели три пътни поръчки за около 500 млн. лв. Те са за изграждането на 17 км от новата магистрала "Европа", за построяването на нови 6 км от Южната дъга на Околовръстното шосе и за тунел "Железница" от магистрала "Струма". Това става ясно от публикувани документи в профила на купувача на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Към момента е подписан само един от договорите с АПИ, а за другите два това предстои, стана ясно от изказвания на шефа на АПИ Светослав Глосов и на премиера Бойко Борисов.

Няколко часа след публикацията от ГБС заявиха пред Mediapool, че ако бъдат поканени за подписване на договор за тунел "Железница" категорично ще откажат.

Компанията обаче има шанс да спечели още една многомилионна поръчка - за участък от магистрала "Хемус" между пътен възел "Боаза" и разклона за Плевен/Ловеч. ГБС са сред фирмите, които имат сключено рамково споразумение с държавната "Автомагистрали", която вече има договор за изграждането на магистралата с държавни пари.

Подписи за отсечката Драгоман-Сливница

В първия работен ден след Коледа – 28 декември АПИ съобщи, че е подписан договора за отсечката между Драгоман и Сливница, която е част от новата магистрала "Европа" между София и граничния пункт "Калотина" за 97.8 млн. лв. без ДДС. Средствата се отпускат от републиканския бюджет.

Трасето от 17 км ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Срокът на договора е 910 календарни дни, от които 180 дни са за изработването на техническия проект, а 730 дни са за строителство.

Веднага след Нова година Бойко Борисов обяви, че се надява изграждането ѝ да започне още тази година. Пак тогава премиерът каза, че тази година ще започне и строителството на продължението на Южната дъга на околовръстния път на София от ж.к."Младост" до бул."Цариградско шосе".

Най-добра оферта за продължението на Южната дъга на София


Проверка на Mediapool в регистъра на обществените поръчки показва, че в същия ден, в който ГБС подписва договора за магистрала "Европа", са отворени и ценовите оферти за изграждането на 6 км от Южната дъга на околовръстното шосе – 28 декември.

ГБС печели поръчката с най-добра оферта – максималните 40 точки за техническо предложение и цена от близо 119 млн. лв. без ДДС.

В търга оферти бяха подали осем кандидати, сред които и обединение с участието на "Джи Пи Груп". Те обаче са отстранени, така както се закани премиерът Бойко Борисов след скандала "ДжиПиГейт".  Другите отстранени са "Хидрострой", обединение между "Агромах" и "Пътища Пловдив", и това с водещ партньор "ПСТ Груп". Всичките заради открити нередности в тръжната документация.

Така до отварянето на ценовите оферти са допуснати четирима кандидати. Най-ниска е цената на "Трейс груп холд" – 95.5 млн. лв. без ДДС, но компанията на Николай Михайлов получава само 28 точки за техническата оферта.

Максималните 40 точки за техническата оферта получава и обединение между "Геострой" и "Пътстрой 92", но тяхната цена е 121.2 млн. лв. без ДДС.

Най-ниско е оценено техническото предложение на "Иса 2000" – 16 точки, а предложената цена е 121.1 млн. лв. без ДДС.

Окончателното решение на комисията за избор на изпълнител все още не е публикувано, но ако бъдат спазени заложените критерии в оценяването на офертите, победителят би трябвало да е "ГБС Инфраструктурно строителство". Така това ще бъде трети участък от Южната дъга, който ще се строи от ГБС, която е перманентен победител в търговете за нея. Фирмата започна разширението ѝ още, когато Бойко Борисов беше кмет на София през 2006 г. с пари  от бюджета. От тогава досега беше ваправено разширението от бул."България" до ж.к."Младост".

Новият участък е с дължина от 6 км от ж.к."Младост" до бул."Цариградско шосе" и е последният от разширението на Южната дъга на Софийския околовръстен път. Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. Това е приблизително около 2.5 години. Така, ако няма обжалвания, през 2021 г. участъкът би трябвало да е завършен.

Съдът казва за тунел "Железница" до средата на януари

След Нова година шефът на пътната агенция съобщи, че скоро предстои да бъде подписан и договорът за изграждането на тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма" и се строи с европейски средства.

Тази поръчка беше спечелена от обединение начело с "Джи Пи Груп", но след скандала, компанията обяви, че се отказва от поръчката.

До момента компанията не е заявила официално отказа си в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Причината е, че се изчаква решението на съда по жалбата на "Актор", което се очаква да излезе до средата на януари.

Ако жалбата на гръцката компания бъде отхвърлена, според Закона за обществените поръчки следва да се покани вторият класиран да подпише договор. В случая това е обединението, включващо ГБС, с оферта за строежа на тунела за 191 млн. лв. без ДДС. От компанията, заявиха пред Mediapool, че ако бъдат поканени за сключването на договора категорично ще откажат.

Така и ако "Джи Пи Груп" спази обещанието си за отказ от поръчката, което обяви публично, АПИ ще бъде принудена да почне процедурата отново, което е малко вероятно да се случи.

Обединение от фирми на ГБС вече беше избрано и за строител на трасето преди тунел "Железница" с дължина 720 м с цена от 28.4 млн. лв. без ДДС.

Така към момента е ясно, че ГБС си е осигурило поръчки за четвърт милиард лева за следващите две години. Под въпрос е поръчката за още четвърт милиард за тунел "Железница", както и новите търгове за участъци от "Хемус" и Кресненското дефиле.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Boso Garev
    #13
    Отговор на коментар #12

    Явно е толкова добра тая новина, че видиш ли всички живеем по-добре. Аз не се съмнявам, че ако намерим подходящи хора да ни управляват сега в настоящето, същите тези ще потърсят сметка за всичко случило се до този момент. Ти говориш за "Техноимпекс" без да имаш никакви реални доказателства, защото всичко е целенасочено орикрито. Но аз ще те попитам - какво по-различно виждаш в приватизацията на Булгартабак за 100млн? На тази смешна цена за компания с такива активи даже и аз щях да намеря сумата за

  2. tibia
    #12
    Отговор на коментар #6

    Първо, четвърт от милиарда са 250 милиона, но явно има хора, които милиарда не могат да го разделят! Второ, много бъркаш за това, дето нямало нужда да се връщаме към Цанков камък и Сашо Дончев. О, има и още как! Напомни ни го покойният Кристиян Таков с мисълта на Рузвелт, че "така е било замислено", че и изпълнено! За периода 2001-2009 г. /8 години/ в България са откраднати над 60 милиарда, все едно 1 година от тия 8 не сме имали БВП!Трето, на повечето хора изглежда им омръзна номера с "има съмнения",

  3. Бивши комунисти НЯМА!
    #11

    Бързат да строят, новите пътища трето качество, а останалото дупка до дупка и КРЪПКА ВЪРХУ КРЪПКА ДО КРЪПКА ВЪРХУ КРЪПКА. Да ти вибрира повече колата пък дано ти се намести сивото вещество

  4. Entdecken
    #10
    Отговор на коментар #7

    Без ВинетУтки не можем да живеем!

  5. GreatWhite
    #9
    Отговор на коментар #7

    А искате ли комунизмът най-после да дойде? Гласувайте за ГЕРБ - гарантирано е Винету.

  6. Отговор на коментар #7

    Партенката с "по-малкото зло" до болка се изтърка. Напъни си малко мозъка и вместо да настъпваш мотиката за незнамси кой път гласувайки за разни деривати на БКП, гласувай за Демократична България.

  7. Александър Павлов
    #7

    Искате чист въздух и да няма винетки ? Няма проблем - гласувайте за БСП и ДПС ! Просто от бензиностанциите ще изчезнат горивата като в 1997 година !

  8. Boso Garev
    #6
    Отговор на коментар #5

    Искам да те попитам - какво общо има това как са крали преди, с това как го правят сега? Факт е, че много хора преди Бойко са крали, но друг факт е, че сега се краде като за последнл - огромни инфраструктурни проекти се раздават между Коледа и НГ през държавно дружество "Автомагистрали", създадено само и единствено да заобиколи закона за обществените поръчки. А ние повечето даже не работихме тези два дни. Причина ли е това, че някога са крали много, сега да ги оставяме да крадът(по лично мое мнение

  9. tibia
    #5

    Ех ако Икономедия и Софарма можеха да строят, нали?! И все пак не може да не се отрече сериозната разлика, която очевидно не се харесва на определена група хейтъри, с това, което беше преди 7-8 години. Имам предвид, че ГБС печели поръчки за строеж на пътища за 500 милиона, а Сашо Дончев /от руската групировка Мултигруп/ бил прибирал 300 милиона на година като посредник по тръбата с газ от Газпром, без да си мръдне пръста! Тези 300 милиона са от нашите пари, Практик от София, на данъкоплатците!

  10. Българофил
    #4
    Отговор на коментар #2

    Путин, тук преобладават политическите теми!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.