География и биология са най-предпочетени за втора матура

География и биология са най-предпочетени за втора матура

География, биология и английски език са най-предпочетените предмети за полагане на втория задължителен зрелостен изпит, на който в петък се явиха дванадесетокласниците.

 

На зрелостниците се падна да пишат по вариант "1", независимо по кой от 13-те предмета се явяват на втора матура.

 

Министърът на образованието и науката Анелия Клисарова съобщи, че от общо явяващи се 60 250 младежи 16 675 дванадесетокласници са избрали да положат матура по "География и икономика", 16 436 – по "Биология и здравно образование", а английският език е предпочетен от 11 465 абитуриенти. Най-малко са заявките за втора матура италианския език - 122-ма зрелостници.

 

Втора "малка" матура държаха в петък и седмокласниците – по математика. На тях им се паднаха задачи от вариант "2". На този изпит се явиха 60 108 ученика.

 

Първият модул от теста за националното външно оценяване съдържа 20 задачи от два вида – със структуриран отговор, и със свободен отговор. Вторият (допълнителен) модул формира оценката, с която се кандидатства в гимназиите. Той включва четири задачи с отворен отговор, две от които са с кратък числов, символен или словесен отговор, и две задачи с

описание и аргументация на решението.

 

Министър Клисарова съобщи, че в националното външно оценяване по български език и литература за VІІ клас в сряда са се явили 58 303 ученика или около 97 процента от всички седмокласници в страната.

 

Хубаво е, че 72 процента от тези 58 303 седмокласници, явили се на изпита по БЕЛ, не са направили само задължителния модул от теста, а са писали и преразказ върху разказа "Снежният човек и врабчето" от Светослав Минков, коментира Клисарова.

 

"Това е доста добра тенденция, че учениците не се затварят само в тези въпроси, които са тестовите, а вече четат, разбират какво четат, преразказват го и имат и собствено становище", посочи тя. Сега седмокласниците не се притесняват от преразказа, от текста, а в началото - при въвеждането на националното външно оценяване, тези ученици са били много по-малко, допълни просветнията министър.

Още от България