Георги Панайотов се съмнява, че интересите на държавата са били защитавани в МО

Под булото на секретността не са правени търгове и конкурси за избор на изпълнител

Георги Панайотов

"Имам много сериозни основания да се съмнявам, че интересите на Министерството на отбраната са били защитавани, съответно интересите на държавата." Това каза в неделя пред БНР служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

Той съобщи, че предстои да бъдат оповестени данни от проверки, които са почти завършени и добави, че в министерството са били извършвани предварителни 100-процентови авансови разплащания по договори. "Някъде към 80-90% от договорите са авансово разплатени", каза министърът.

Като пример той посочи изграждането на инфраструктурата на новите самолети Ф-16 на авиобаза "Граф Игнатиево", където от декември 2020 г. до май т.г. са били разплатени авансово над 184 милиона лева.

"От всичките около 50 проекта по изграждане на инфраструктурата се работи по три. Парите са платени", каза Панайотов.

Под булото на секретността не са правени търгове и конкурси за избор на изпълнител на даден проект или дадена обществена поръчка и проектите са раздавани с посочване на дадените фирми, добави той. Това е ставало както при проектите, съдържащи класифицирана информация, така и при останалите.

До две седмици ще приключи работата на разследващите от Военна полиция по инцидента, при който загина майор Валентин Терзиев, заяви Георги Панайотов. Официалният доклад ще бъде в две части – класифицирана и некласифицирана. "Веднага ще го оповестя", увери министър Панайотов. Според него има максимална прозрачност в хода на проверките и по всеки детайл и няма никакво желание за прикриване на истината.

Да спрат спекулациите и заблуждаващите мнения "на десетките т.нар. експерти", апелира отново министърът на отбраната. По думите му това още повече задълбочава негативните настроения и пречи на разследването.

Не са технически неизправни самолетите, увери военният министър. В сила е рамков договор с производителите на МиГ, които могат да предложат най-качествената и професионална поддържка на тези машини. Предстои сключването на ново споразумение за поддръжка, обясни Панайотов.

"Ако не се беше случило това нещастие с майор Валентин Терзиев, той лично щеше да има нальот някъде около 60-70, може би дори 80 часа само през тази година. Графиката на летателните часове тръгна нагоре, защото се поддържа техниката", отговори Георги Панайотов на критиките за малко часове във въздуха на професионалните летци.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво цели разследването на ДАНС и МВР за скъпия ток?