"Геотехмин" се очертава да строи част от източното трасе на "Струма" през Креснеското дефиле

Само обединението с участие на нейни фирми се вмества в тавана на поръчката, за която бяха отворени три от десет оферти

"Геотехмин" се очертава да строи част от източното трасе на "Струма" през Креснеското дефиле

Двете дружества на "Геотехмин" - "Геострой" и "Пътстрой-92", заедно с проектантите "Биас-М" и "Илия Бурда", се очертава да строят 13.2-километровия участък от източното трасе на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле между градовете Кресна и Крупник. Единствено тяхното обединение "Геопът Струма 3.2.1" реално се вмества в параметрите на обявената от пътната агенция обществена поръчка.

Тя е за 444.7 млн. лв. без ДДС или 533.64 млн. лв. с данъка върху добавената стойност, а останалите две отворени оферти надхвърлят прогнозната цена.

Общо 10 кандидати подадоха оферти за изграждането на лот 3.2.1 на магистралата още в началото на годината, но отварянето на предложения бе отлагано досега.

В петък са били отворени само три от офертите, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Не се посочват причините, поради които останалите предложения са били дисквалифицирани.

В битката са солидната обществена поръчка участваха всички големи български строителни компании, които през последните години строят магистрали. Кандидатите бяха ГБС, "Джи Пи Груп", "Геострой", "Хидрострой", "ПСТ Груп", "Трейс Груп" и "Грома холд" (новото име на "Агромах"). Единствено италианската "Тодини" участваше самостоятелно. Две турски компании – строителят на тунели в метрото "Доуш" и "Дуйгу", играеха заедно с български фирми.

От съобщението на пътната агенция става ясно, че "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД е поискало 635 972 625.41 лв. с ДДС за проектирането и строежа на тази част от автомагистралата. ДЗЗД "АПП ЛОТ 3.2.1", в което участват "Грома Холд", "Европейски пътища", "Водно строителство – Благоевград", "Пътпроект " и "Вахостав-СК", са предложили да изградят трасето за 599 999 903.90 лв. с ДДС.

Реално и двете оферти надхвърлят прогнозната цена и в нея се вмества само предложението на "Геопът Струма 3.2.1", което е за 504 037 616.93 лв. с ДДС.

Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно. Предстои отварянето на ценовите оферти и за другия лот , чиято дължина на участъка е 10.4 км, а цената на поръчката е над 430.5 млн. лв. без ДДС.

В участъка със сега отворените ценови оферти ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела - "Полето" за селата Брежани и Полето, "Мечкул" с достъп от Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и "Стара Кресна" към селата Стара Кресна и Ощава.

Индикативният срок за строежа на 13-километровото трасе между Кресна и Крупник е над 4 години (1556 дни) и вече е ясно, че обектът не може да бъде завършен през този програмен период до края на 2023 г. В същото време правителството продължава да се надява, че ще получи съфинансиране за трасето през Кресненското дефиле от Кохезионния фонд на Европейския съюз.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

До какво ще доведе изискването за "зелените" сертификати?