Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Герджиков на "Ечемишка": За 5 дни свършихме повече работа отколкото за 5 години

Борисов: Това граничи с нахалство! Точно когато Герджиков беше във властта, се дадоха пари за този тунел, но не се направи нищо

21 коментара
Герджиков на "Ечемишка": За 5 дни свършихме повече работа отколкото за 5 години

"За пет дни се свърши повече работа, отколкото за пет години", обяви служебният премиер Огнян Герджиков в понеделник при посещението си на тунел "Ечемишка", който бе пуснат отново в експлоатация след смъртния случай там на 5 февруари. Той изказа специални благодарности на служения строителен министър и на строителите, които са обезопасили тунела в кратки срокове, така че магистрала "Хемус" да бъде отново отворена.

Както се очакваше, самооценката на Герджиков раздразни "главния строител" на републиката Бойко Борисов, който коментира пред софийския актив на ГЕРБ, че думите на служебния премиер граничат с нахалство.

"Много мразя някой да ме подпитва по този начин. Точно когато проф. Герджиков беше във властта, искаха да дадат магистрала "Тракия" на концесия, а сега българинът се вози без пари. Точно по времето на Тройната коалиция се дадоха пари за тунел "Ечемишка", но нищо не се направи", заяви Бойко Борисов.

Той попита защо служебният премиер Герджиков не види какъв ремонт се прави в другата тръба на тунела, защо не види магистралите, естакадите.

Борисов възложи на столичните организации да благодарят на всички участвали в строителството.

"Всички булеварди, метро, паркове са направени. От какво недоволстват хората? От това, че не можахме да направим всички хора съпричастни с направеното", посочи той.

Герджиков ще кани строителите в МС да им благодари лично

"Искам специално да благодаря на регионалния министър Попниколов за това, че съумя да организира за изключително кратко време този ремонт - абсолютно необходим и задължителен, тъй като ако не беше направен за това кратко време, много дълго щеше Северна България да бъде практически затворена", заяви Герджиков при откриването на ремонтираната тръба на тунела.

Той ще покани в Министерския съвет всички строители, които са работили денонощно за обезопасяването на тунела, за да им благодари лично.

Преди малко повече от седмица жена загина в тунела заради срутила се греда от осветителната инсталация.

До момента никой не е поел отговорност за инцидента.

Още критични тунели

Има и други тунели в критично състояние, каза служебният министър Спас Попниколов след проверката, направена през изтеклата седмица. Кои са те обаче ще стане ясно в сряда.

"Възложил съм анализ на риска до 15 февруари с предложение за краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяването им и ползването им при нормални експлоатационни условия", заяви регионалният министър.

Анализът на риска трябва да покаже кои тунели ще бъдат ремонтирани приоритетно, допълни Попниколов.

По думите му тунелите по магистралите по принцип са ново строителство и би трябвало да не са критични.

Ново LED осветление

За да се гарантира безопасността на преминаващите през "Ечемишка", беше демонтирана цялата остаряла осветителна конструкция в тунела. Премахнати са 1625 стари осветителни тела.

Монтирано е аварийно осветление със 108 LED осветителни тела.

Всички дейности са изпълнени съгласно представения в АПИ проект от държавната компания "Автомагистрали". Цената на ремонта е 390 000 лв.

Проектът е съгласуван от Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението".

След смъртния инцидент в "Ечемишка" премиерът Огнян Герджиков понижи шефа на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов заради "престъпна небрежност". Сега той е само член на Управителния съвет на агенцията. Шефът на пътноподдържаща фирма "Автомагистрали" бе уволнен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #21
  2. Мони Монев_deactivated_1503637416
    #20

    Радан Кънев добави 5 нови снимки. Днес за първи път от Виденово време пътувах ПОД #АМХемус, през прохода Витиня. Благодарение на #АПИ, ГЕРБ и Лили Павлова. А БайКОЙ казал, че ако някой не му бил ходил в гащите, щяло да има пари за "Хемус". Дрънци - пари отдавна има. Магистрала няма, защото две години се чудят как да ги откраднат ...

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #19
  4. Ангел Христов
    #18

    Чичко това не е никаква работа. Не е нужно да се изтъкваш толкова. Жената умря за да ви напомни, че за нищо не ставате дори за едни лампи в тунел.

  5. Bлaдo
    #17

    прав е Лелята-гЕрджиков: даже не 5, а 8 са годините: 8-те години на "цара" и коалициите му, през които такива като Лелята-гЕрджиков (заедно с комунарите и депесарите) не сменяха крушки по тунелите, а гепеха и трупаха... така че - да! - прав е... :-)))

  6. Територия на Мики Маус
    #16
  7. [email protected]
    #15

    Някой "ЖУРНАЛИСТ" няма ли да пише колко аджеба ни е струвало на нас данъкоплатците това ударно подменяне на крушките в тунела,без обществена поръчка и на посочена фирма? Или според някой не е важно че сме платили 1-2 милиона повече?

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #14
  9. Nikolay Dishev
    #13

    Понякога се случва умни хора като се почувстват велики да говорят глупости.Дано да не е генетичен дефект.

  10. Пеперлиев
    #12

    Този почна да говори като Боко.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.