Гергов и чужди фирми с интерес към велоконцесията в София

Бъдещият оператор ще печели от реклама, критериите ще се подобряват в ход

Гергов и чужди фирми с интерес към велоконцесията в София

Рекламният бос Красимир Гергов и чужди инвеститори са заявили интерес към концесията за отдаване под наем на велосипеди и рекламни елементи в София. Това стана ясно при обсъждането на въпроса в Столичния общински съвет (СОС), който одобри концесионната процедура.

Това е крачка напред в реализирането на зелените политики на София, нещо което столичани чакат отдавна да се случи, каза столичният кмет Йорданка Фандъкова, която е вносител на предложението. То получи подкрепата на всички общински съветници.

Единствено БСП и АБВ се въздържаха. За левицата това е елегантен начин да се узаконят незаконните реклами в София, каза Калоян Паргов, председател на групата на БСП в СОС.

Фандъкова отхвърли обвиненията и заяви, че незаконните реклами се премахват, а рекламните площи в концесията са намалени от 300 на 150 броя.

Кандидатите

Така както са заложени критериите в надпреварата ще участват "Красимир Гергов и неговите сателити, никой друг няма да играе", коментира доц. Стоян Александров от "Движение 21" по време на дебата.

Той предложи идеи за подобряване на финансово-икономическите условия и изисквания, така че концесията да е интересна и за други кандидати и най-важното да има гаранции, че този модел ще проработи и то успешно.

БСП и АБВ също поискаха гаранции, че колелата ще се ползват от столичани, а няма да сме свидетели на "узаконяване" на рекламни площи.

Фандъкова съобщи, че при нея са пристигнали поне три инвестиционни намерения към концесията за колелата, без да конкретизира имената на компаниите.

"Ако условията на концесията са направени така, че да предизвикат интерес, ще участвам. Но ако са направени така, че да спечели някой и след година колелата да не се ползват, няма да участвам", коментира Красимир Гергов пред Mediapool.

Той отбеляза, че от години работи с френската компания "Джей Си Деко" (JC Decaux), която е измислила рекламните колелета и те се ползват във всички европейски градове.

У нас компанията оперира, чрез дружеството "Джей Си Деко България", като под шапката ѝ са още дружествата "Агенция Прима", "Маркани Лайн", "Изи Док", "А Тийм" и регистрираната в Кипър офшорка Granton Enterprises Ltd.

За 2014 г. оборотът ѝ е бил над 5 млн. лв., което е ръст от 17% спрямо година по-рано, сочи последният публикуван финансов отчет в търговския регистър. Печалбата на компанията е била над 240 хил. лв.

Параметрите на концесията

На концесия се дават 33 велогардероба, като във всеки един от тях ще има по 20 колелета. Те трябва да бъдат пуснати до половин година след подписването на концесионния договор, като през този период няма да се дължи концесионна такса.

Велостоянките ще са в широкия център на София по улици и булеварди, както и на станциите на метрото при ЦУМ, НДК, СУ "Свети Климент Охридски". Първият половин час ще е безплатен, а следващия час – на цената на билета в градския транспорт.

Колелото ще бъде с уникален дизайн, ще има вграден джипиес, а информационна система ще показва колко са наличните велосипеди в отделните пунктове. Ще има и мобилно приложение за ползването на велосипедите, за да могат хората да са наясно в кой момент и къде има налични.

Концесионерът ще се издържа от рекламата върху велосипедите и велогардеробите. Той ще може да разположи 150 т.нар. "ситилайта". Общината ще получава от това минимум 93 хил. лв

Ако има интерес към обществените колелета, концесионерът ще може да изгради и още 15 допълнителни стоянки. Тяхното място не е фиксирано. Идеята е те да са в по-отдалечени райони към които вече има изградени велоалеи, като например по бул."Цар Борис ІІІ" и към кварталите "Надежда", "Младост" и "Люлин".

Нужната инвестиция се оценява на над 800 хил. евро, а оборотът при 50% заетост на билбордовете на около половин милион лева.

Още по темата
Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?