Германия, Чехия и Австрия се договориха да работят заедно за надграждане на влакови маршрути и създаване на високоскоростни линии за подобряване на връзките между Виена, Прага и Берлин.
Времето за пътуване между трите европейски столици се очаква да намалее значително през следващите години, ако споразумението, обявено на срещата на високо равнище в Германия миналата седмица, бъде осъществено. Решението идва след обявените по-рано планове за съживяване на нощните влакове в цяла Европа, включително със спални вагони от Виена до Париж до края на тази година.
Германският министър на транспорта Андреас Шойер представи споразумението между трите държави като договора "Виа Виндобона". То включва комбинация от модернизирани железопътни маршрути и участъци от нова високоскоростна линия. Миналата есен германският транспортен министър лансира инициатива за създаване на мрежа от международни високоскоростни пътнически влакове, обхващащи голяма част от Западна Европа.
Тристранният договор предвижда пътниците от Берлин да пристигат във Виена за около пет часа с ограничен брой спирки, като експресните услуги могат да намалят времето за пътуване до четири часа. В момента най-краткото пътуване между двата града с железопътен транспорт е над осем часа.
Времето по маршрута Берлин-Прага ще бъде съкратено на два часа и половина, а по линията Дрезден-Прага на около един час.
В основата на плана е изграждането на нов 30-километров тунел под планината Оре на границата между Германия и Чехия, за който през март миналата година беше подписана съвместна декларация. Очаква се той да бъде построен през следващите 15 години, като част от 123-километровия високоскоростен релсов път между Дрезден и Прага, намаляващ разстоянието с около 60 км.
Изданието railwaygazette уточнява, че Vindobona е името, избрано през 1957 г. за флагманската експресна услуга между Берлин и Виена по проект на Deutsche Reichsbahn заедно с националните железници на Австрия и тогавашната Чехословакия.
Австрийското правителство заяви, че през следващата година ще започне модернизирането на 66-километровата линия от Виена до Бернхардщал, на границата с Чехия.Стойността на проекта е един милиард евро.
От своя страна чешката жп компания SŽDC обяви плановете си за изграждане на високоскоростни линии в страната, които ще позволят пътническите влакове да се движат със скорост 320 км / ч, над два пъти по-бързо, отколкото сега.
Като част от Зелената сделка Европейската комисия отрежда водеща роля на железопътния транспорт като екологична алтернатива на сухопътните и въздушните превози за а ускорено намаляване на вредните емисии. Секторът дава възможност за свързване на националните планове за средствата от фонда за възстановяване на ЕС чрез трансгранични проекти.
Изграждането на високоскоростна влакова мрежа е едно от основните предложения в доклад на Виенския институт за икономически изследвания, разглеждащ начините за изразходване на средствата от фонда, с които може да се осигури най-голяма полза.
В него идеята за ултрабърза влакова мрежа Ultra-Rapid-Train е представена с четири маршрута, съкращаващи времето за пътуване между столиците и регионите на ЕС - като европейска алтернатива на Пътя на коприната, съчетаваща различни видове транспорт по китайски модел.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Смята се, че ТИР-овете продават скъпа услуга, а заплатите на шофьорите на международни превози са нараснали неимоверно. ЖП транспортът у нас може само да следва тенденциите, но не и да създава нови работни места. Нашият шанс е да изнесем фирмите за превоз в северно европейските страни, като им създадем условия да печелят там, а да плащат тук.
А ние ще продължаваме ремонтите по АМ Тракия, и тунелите на АМ Хемус.