Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германия достига целта си за 1 млн. електромобила през юли

4 коментара
Германия достига целта си за 1 млн. електромобила през юли

Германия е напът да постигне целта си за 1 милион електромобили през юли, заяви министърът на икономиката Петер Алтмайер, цитиран от ДПА и БТА в петък.

"Ще постигнем през юли 2021 година нашата цел за 1 милион електрически коли през 2020 година - което всички смятаха за непостижимо - само половин година по-късно от предвиденото", казва Алтмайер във в. "Тагесшпигел".

Този успех се дължи отчасти на милиардите евро, които се плащат в Германия като бонуси за закупуване на нови автомобили. Министърът изтъква също така, че през 2021 година ще бъдат отпуснати рекордни субсидии за електрическите коли.

През първата половина на годината вече са поискани премии за 1.25 милиарда евро, което е повече от всички премии за миналата година, допълва Алтмайер. Около половината от субсидираните коли са изцяло електрически, а останалите са хибридни със зареждане в електрическата мрежа.

От началото на тази екологична кампания са субсидирани над 530 000 автомобила, за което са отпуснати 2,1 милиарда евро, уточнява германският министър.

В Германия максималната субсидия е 9000 евро за електромобил под 40 000 евро и 6750 евро за хибриден автомобил.

"Премиите са помогнали на много хора да се решат да купят електрическа кола", отбелязва Алтмайер. Той изразява надежда, че следващата цел за 7 до 10 милиона електрически автомобила по германските пътища до 2030 година ще бъде преизпълнена.

Министърът подчертава, че преходът към щадящ природата личен транспорт бавно започва да пуска корени в съзнанието на хората, а компаниите също напредват със своите иновации.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kosta
    #4

    И това не е социализъм? И това е пазарна икономика. 9000 евро субсидия от ОБЩИТЕ пари за да се купи безполезен боклук.

  2. анита хегерланд
    #3

    Дъмпингът на цената за нова електрическа кола в Германия е прикрит с факта, че субсидията се увеличава във времето, като се изплаща ОТ ФЕДЕРАЛНОТО ПРАВИТЕЛСТВО И АВТОМОБИЛНИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ. Ако производителят ви плати за да купите това, което произвежда, то тук има нечиста политическа сделка.

  3. joro
    #2

    Изказването на дебелака(в Германия наричан още долния чаршаф на меркел) е чисто манипулативно. Естествено както цялата германска политика през последните 14 години известни като„ерата на меркел“ Премии за закупване се дават за всички видове„електроавтомобили“. Това са хибрид, хибрид плъг ин и електороавтомобил. Първите два вида са търсени и купувани заради премията(до 9000 евр.), но се карат изключително само на ДВГ(с мощност над 160 к.с.), много рядко като електроауто на батерия и то само в града.

  4. roser
    #1

    Дори и в Румъния имат огромни субсидии за покупка на електрически и хибридни автомобили. А при нас - субсидия 0.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.