Германската държава ще продаде до една четвърт от 20-процентния си дял в националния авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa), придобит след мащабния спасителен план за противодействие на пандемията от коронавирус, предадоха световните агенвции в понеделник.
Фондът за стабилизиране на германската икономика (WSF) - държавна институция, която притежава тези дялове - обяви, че ще продаде най-мното 5 на сто от участието си в авиокомпанията.
В "Луфтханза груп" (Lufthansa Group) влизат нискотарифното ѝ подразделение "Юроуингс" (Eurowings), швейцарската "Сюис" (Swiss), Австрийските авиолинии (Austrian Airlines) и белгийската "Брасълс еърлайнс" (Brussels Airlines).
Групата беше спасена от фалит през юни 2020 година с правителствена помощ от 9 млрд. евро, след като пострада тежко заради пандемията от коронавирус. Придобитото срещу тях 20-процентно участие обаче винаги е било смятано за временно и беше предвидено да бъде преустановено веднага щом ситуацията се подобри.
Стабилизационният фонд посочи, че продажбата се дължи на положителното развитие на компанията в последно време. Трафикът на групата относително се е подобрил след срива, предизвикан от забраните за пътувания заради коронавируса.
За третото тримесечие "Луфтханза" дори очаква завръщането си към печалба за първи път от началото на здравната криза.
Превозвачът очаква силно търсене на пътувания до туристически дестинации и възстановяване на бизнес пътуванията през второто полугодие.
Групата отчете приток на парични средства от 340 млн. евро през второто тримесечие след изтичането на ликвидност от 1,13 млрд. евро миналата година.
Авиокомпаниите от групата са превозили общо 7 милиона пътници през трите месеца до 30 юни, което е едва 18 процента от предкризисното равнище от 2019 година, но бележи предлаганият капацитет постепенно се е повишавал през тримесечието, достигайки 40 процента в края на юни.
"Луфтханза" потвърди целта да достигне 40 процента от капацитета си за цялата 2021 година.
Групата обяви и мащабен план за преструктуриране, за да понижи разходите си. До 2023 година тя ще се раздели със 150 самолета, а вече съкратените работни места от началото на кризата са 2600. Това трябва да спести 3.5 млрд. евро годишно от 2024 година, включително 1.-8 милиарда евро по-малко разходи за персонал.
Общото събрание на акционерите одобри в средата на юни увеличение на капитала с до 5.5 милиарда евро.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Навремето през 2009 г. САЩ направо купиха ГМ и Крайслер за да не фалират, стабилизираха ги и ги продадоха на пазара с печалба. А въздушния транспорт няма да изчезне нито германския превозвач. Ние имаме българска автотранспортна компания, та Германия ли няма да има!
Продава, защото трябват пАре за новите имигранти и бойци на талибаните от Афганитан. За плюшени мечета, стек цигари на седмица, безплатен интернет и джоб-парасъ. С русите германки сами ще се снабдят.
Това е тарикатския план за спасяване на икономиката. Купуване на дълг фактически означава, че държавата купува акции, които по-късно продава и така отлага фалита на компанията, ако не се намери друго решение. Нещо като естествен отбор - след няколко години ще се види истинският резултат от държавната помощ в икономиката по време на Ковид кризата. Фалитите ще се забавят с няколко години, но са неизбежни...