Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германската "Фрапорт"" заяви интерес към летищата във Варна и в Бургас

0 коментара

Германският летищен оператор "Фрапорт" се интересува от концесионирането на летищата във Варна и Бургас, съобщи управителят на Варненска област Яни Янев. Във вторник Янев се срещна с първия вицепрезидент на компанията Андреа Пал.

"Фрапорт" е оператор на две летища във Франкфурт, както и на аерогари в Саарбрюкен и Хановер. Дружеството ръководи турското летище в Анталия, както и летището в перуанската столица Лима, посочи след срещата г-жа Пал, цитирана от БТА.

Вицепрезидентът на компанията потвърди за интереса на фирмата, но добави, че "Фрапорт" ще реши дали ще се включи в конкурса след като бъдат обявени конкретните условия.

Андреа Пал допълни, че очаква сериозна конкуренция в търга за отдаване на концесия на двете български летища. Според нея факторите, определящи интереса на кандидат-концесионерите, са големият трафик на туристи от Европа и възможността за развитие на търговски превози от Близкия Изток.

По думите ѝ, успешното развитие на летищата във Варна и Бургас зависи главно от наличието на добра маркетингова стратегия, което да убеди авиокомпаниите в техните предимства.

Процедурата за предоставяне на концесия на двете морски летища бе одобрена от правителството на последното му заседание преди лятната ваканция през август. Дни по-рано стана ясно, че към двете летища вече има интерес от международни компании, сред които британската "Уигинс груп", както и консорциум между "Креди Суис Фърст Бостън", "Монтгомъри Асет интернешънъл" и БИАК. Транспортният министър Николай Василев прогнозира, че до осем месеца двете аерогари ще се управляват от частен оператор.

И двете летища ще се дадат на един концесионер. Изискванията към него са да управлява поне две аерогари - с над 5 млн. и с над 2 млн. пътника годишно, както и да е вложил поне 100 млн.евро инвестиции в тази дейност през последните пет години.

За последната година, през летищата във Варна и Бургас са преминали общо 2 млн.пътници.

Критериите за оценка на офертите са разделени в три групи. С най-голяма тежест - 40%, ще е предложението за инвестициите, които концесионерът ще вложи в летищата във Варна и в Бургас. По 30% ще се дава за предлаганото концесионно възнаграждение, което ще получава държавата, както и за бизнесплана за развитието на двете аерогари, включващ оперативна дейност, безопасност, екология, социален компонент.

Николай Василев уточни, че таксата към държавата не може да пада под 12 % от годишните приходи на концесионера.

Двете летища ще се отдадат на концесия за срок от 35 години, с възможност за удължаване с още 15 години. В условията от страна на държавата ще залегне 70 до 80% от планираните инвестиции да се вложат още през първите няколко години.

Паричният депозит за участие в концесионната процедура е 300 хил. евро.

Кандидатите трябва да са готови при успех да предоставят висока банкова гаранция - 15 млн.евро годишно до 10-та година и по 7.5 млн.евро след това.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.