
Германските автомобилостроители ще инсталират нов софтуер на над 5 милиона дизелови автомобила, за да намалят нивата на азотен окис с 25-30 процента и да избегнат пълната забрана на дизеловите коли в страната. Това решение бе взето в сряда на среща на представители на властите и ръководители на водещи автомобилни концерни в Берлин, предадоха световните агенции.
Дизеловите автомобили са на прицел, откакто преди близо две години "Фолксваген" призна, че е инсталирал незаконен софтуер на дизелови модели, за да премине тестовете за ниво на емисиите.
Споразумението е постигано от "Даймлер" (Daimler), която притежава "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz), "Бе Ем Ве" (BMW), "Фолксваген" (Volkswagen), държаща марките "Ауди" (Audi), "Фолксваген" и "Порше" (Porsche), както и "Опел" (Opel).
Те са се съгласили също така да правят финансови отчисления в държавен фонд за намаляване на замърсяванията на градовете в Германия, който се очаква да събере 500 млн. евро.
Близо половината от колите, които ще бъдат оборудвани с нов софтуер, са произведени от групата "Фолксваген", информира Асоциацията на германските автомобилостроители (VDA).
По нейни данни става дума за автомобили със стандарт Евро-5 и частично - с Евро-6. В момента в Германия има около 8.6 милиона коли по тези стандарти, уточнява списание "Шпигел".
Разходите за преоборудването ще бъдат поети от производителите, като не се предвиждат плащания от собствениците.
Според научни изследвания с приблизително същия процент може да бъде намалено замърсяването, ако бъдат въведени забрани за движение на дизелови автомобили, допълва асоциацията.
След оповестяване на решението акциите на "Бе Ем Ве", "Даймлер" и "Фолксваген" леко поскъпнаха, след като инвеститорите оцениха положително факта, че компаниите не са застрашени от скъпо механично преоборудване.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент