Германските туристи започват да откриват и зимните ни курорти

Ангелкова по време на изложението

Германците почват да откриват и зимните ни курорти и друг туризъм освен морския, след като през януари 2015 г. посещенията на немски граждани у нас с цел туризъм са нараснали с близо 45 на сто спрямо година по-рано. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в петък по време на едно от най-големите международни туристически изложения в света – ITB, което се провежда в Берлин, цитирана от пресцентъра си.
 
Според данните на Националния статистически институт през януари 2015 г. германците посетили България за почивка 3629 души, докато година по-рано те са били 2450.

Близо милион германци са посетили страната ни през изминалата година, като над 700 хил. от тях са дошли с цел туризъм. За немските туристи България е добре позната, но те свързват страната ни предимно с летните морски курорти и затова ведомството работи за представяне и на другите възможности за туризъм с основен акцент върху културно-историческия, посочват от Министерството на туризма.

То припомня, че на немския пазар България е реализирала мащабна рекламна кампания, включваща 39 туристически уебсайта, 9 тв канала с 406 излъчвания (сред които RTL 2, SKY, TELE 5, Sport 1 и др.), 36 рекламни съоръжения в метрото на Берлин и 11 печатни издания (сред които Reise & Preise; Freizeit Spass; и др.). Кампанията е реализирана по Оперативна програма "Регионално развитие“ 2007-2013 г.

В рамките на ITB Ангелкова се е срещнала с представители на един от най-големите световни туроператори "Томас Кук“, с които е обсъдено как с негова помощ да се привличат още повече туристи у нас

Туристическият министър е заявила, че страната ни работи по създаването на фонд с част от постъпленията от туризъм, който да инвестира в подобряването на инфраструктурата. Лошите пътища от години се считат за една от основните пречки пред по-бързото развитие на туризма. По думите ѝ ще се търсят различни варианти за повишаване на квалификацията на заетите в сектор туризъм – както в университетите, така и чрез допълнителни курсове.

Ангелкова е разговаряла и с акаунт мениджъра на ВВС за Централна и Югоизточна Европа Даниел Моравански за предстоящото подписване на договор с медията за реклама на труизма в страната ни.

С хърватския министър на туризма Дарко Лоренчин и узбекския външен министър Абдулазиз Камилов тя е обсъдила възможностите за предприемането на координирани действия за повишаване на туристическия обмен. Ангелкова е разговаряла и с Педро Ортун, генерален директор на дирекция "Предприятия и промишленост“ на ЕК за възможностите за задълбочаване на сътрудничеството на ниво ЕС в сферата на туризма и възможностите за инвестиции в сектора.

Международното туристическо изложение ITB-Берлин се провежда от 4 до 8 март и в него участват над 11 000 изложители от 180 страни. България участва с национален щанд от 456 кв.м., на който се представят над 50 туристически компании и организации заедно с Министерството на туризма.

Споделяне
Още от Бизнес