Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Германският стартъп Next.е.GO ще прави електромобили в България до 2 години

22 коментара
Германският стартъп Next.е.GO ще прави електромобили в България до 2 години

Германският стартъп Next.е.GO е чуждестранният инвеститор, който е напът да инвестира 140 млн. евро в завод за производство на електромобили в България. В страната ни ще се произвеждат изцяло електромобили, които ще са предназначени предимно за износ, като резервните части за тях също ще се произвеждат предимно от български компании, съобщи в сряда икономическият министър Кирил Петков. Очаква се производството да започне до 2 години.

Ще се произвеждат цели електромобили с части от България

"Ще потвърдя, става въпрос за германския производител Next.е.GO. Най-хубавото е, че друга голяма фирма, работеща в България - Bosch реално ще доставя частите за тези коли, т.е. голяма част от частите ще бъдат произведени в България", посочи още Петков.

Той отбеляза, че така се заформя клъстер в автомобилостроенето, защото български фирми, които произвеждат части, ще продават на завода, който ще произвежда в България електромобили за износ.

"Това е точно целта, за която съм се борил последните 6-8 седмици да имаме повече такива успехи", добави министърът.

Той контрира информации, че сделката била договорена още от предходното правителство и сега служебното правителство само я официализирано.

"Това, което ми казаха, че се говорило, че тази сделка се работила много от преди и сега само се подписвала, това са абсолютни глупости. Реално договаряхме я всеки ден в последните 5 седмици. Щом още не мога да го обявя като финално решение, смятайте, че нищо не е било решено", каза Петков.

Министърът посочи, че се окачва меморандумът с германския инвеститор да бъде подписан в събота, като пред министерството се очаква да има и два електромобила на фирмата.

Производството започва до 2 години

От думите на Кирил Петков стана ясно, че производството на електромобили у нас ще започне до 2 години.

"Хубавото е, че те бързат и то бързат с голяма скорост, защото в момента конкуренцията на електромобили е голяма и който първи излезе на пазара с най-новите автомобили, той има предимство. Надяваме се, че до година и половина, две години ще излезе строителството на завода и ще имаме първите произведени коли", каза Петков.

По неофициална информация пpoизвoдcтвoтo щe бъдe cитyиpaнo в Лoвeч, ĸaтo щe ce изпoлзвa пpoизвoдcтвeнaтa бaзa нa зaвoд "Бaлĸaн", coбcтвeнocт нa бpaтятa Kиpил и Гeopги Дoмycчиeви. Двaмaтa бизнесмени също били yчacтвaли aĸтивнo в пpeгoвopитe oĸoлo пpoeĸтa, твърди Economic.bg.

Стартъпът Next.e.GO е основан през 2015 г. от проф. д-р Гюнтер Шух в Аахен с визията да развива серия трайни електрически превозни средства. В момента за компанията работят около 400 служители и се използва мрежа от изследователски и технологични компании в седалището ѝ в RWTH Aachen Campus, става ясно от сайта на компанията

Компанията произвежда електромобила си от 2018 г. e.GO Life.Базовата му цена е 26 560 евро. В Германия държавата дава субсидия, която заедно с бонус от производителя стига до 9570 евро за покупка на електромобил.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jack Daniels
    #22

    Япония се отказа от електрически и хибридни автомобили.
    Тойота разработва ДВГ с водород. BMW отдавна имат такъв.

    Замислете се колко ще струва тока ако всички коли станат електрически! Можели да се сетите от къде ще се вземе този акциз който сега е включен в цената за бензина?

    Освен това е абсолютна лъжа, че електромобилите са екологично чисти.
    Ето ви и доказателство:

    https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.studie-aus-deutschland-forscher-sehen-elektroauto-als-klimasuender.1e1cef55-5810-4766-ad15-bf8650a47a34.html?fbclid=IwAR27MPJxPJssZzFrwXtXBW0tsuhqlmMK2z0uv_Eni7twicBGxVk0B0u1dVg

    Същото

  2. перо
    #21

    А някой помни ли Гогомобила?

  3. перо
    #20
    Отговор на коментар #6

    Ум царува, ум робува, ум патки пасе!(народна поговорка) А ние и с неизлечим "изЪм" като лъчево заболяване не можем хич да се справим! Явно сме стояли най-близко до излъчвателя!

  4. Real ''Mickey''
    #19
    Отговор на коментар #18

    Руско, никога не съм претендирал че знам какво е "бъдещето" на колите. Но ел-колите- НЕ СА. Не че нямат място, но не като основен семеен автомобил, а като втори, малък, простичък без ненужни скъпи екстри- за пазаруване. Имаче ел-мрежата няма да издържи. А и привилегиите за Ел-колите не могат да съществуват ако целия автопарк се пренасочи към тях. А и "екологията" им е шашма! ДВГ също не са бъдещето, но са логичното настояще, докато не се намери заместител. Останалото са временни далавери на алчни тарикати.

  5. rusonefil
    #18
    Отговор на коментар #16

    Глупости. Първо и традиционната автомобилна индустрия се дотира. Второ нефтът и така ще свърши и трябва нещо друго да се търси. Ел колите може да не са, но със сигурност не са ДВГ колите на бъдещето.

  6. rusonefil
    #17

    Ха ха голяма патардия на отличниците от Харвард и вчера полюции от решетниковчетата, ама ще се строи на терен на Домусчиеви. Честито на печелившите и тия дето си мислят, че нещо се е променило.

  7. Real ''Mickey''
    #16

    Ел- колите не са бъдещето, а само бързи пари за едни тарикати. Без дотациите(плащани от народа) и привилегиите няма как да имат всички е-коли като основен автомобил. Да не говорим за ел-мрежата, цената на елрктричеството и фалшивата им "екология"

  8. Иво Станоев
    #15

    Next.е.GO е създадена през 2015 година . През 2017 на изложение в Хановер е представен първият прототип. По-късно същата година фирмата вече приема предварителни поръчки и към април 2018 има 3 200 заявки. Фабриката на фирмата започва работа през 2018 година и през май 2019 доставя първите коли. До първото тримесечие на 2020 година на клиенти са доставени 500 автомобила. Заради финансови проблеми през април 2020 година фирмата обявява несъстоятелност. През септември 2020 целия бизнес на компанията

  9. orka
    #14
    Отговор на коментар #11

    Аре стига си навирал тоя договор с Нисан. Да ти пусна ли английските линкове с държавната помощ на правителството! Я малко по-сериозно, това не е форум на пик

  10. Коментарът е изтрит в 19:22 на 7 юли 2021 от автора.
    #13

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.