Германското потребителско доверие на най-високото си равнище от 13 г. и половина

Германското потребителско доверие на най-високото си равнище от 13 г. и половина

Германското потребителско доверие е достигнало най-високото си равнище от 13 години и половина, подкрепено от очакванията, че приходите ще нарастват, сочи оповестено в четвъртък проучване, цитирано от Ройтерс.

Нюрнбергският институт за изследвания Ге еф Ка (GfK) съобщи, че неговият изпреварващ индекс, проследяващ нагласите сред потребителите, се е повишил до 10 пункта за април спрямо 9,7 пункта месец по-рано.

Това е най-високото равнище на показателя от октомври 2001 година. Анализаторите, анкетирани от Ройтерс, очакваха индексът да достигне 9,8 на сто.

Частното потребление помогна миналата година растежът на германската икономика да достигне 1,6 на сто и се очаква да окаже подкрепа и тази година, като равнището на безработица в страната е рекордно ниско, заплатите се увеличават, а инфлацията е ниска.

Според Ге еф Ка германците сега са най-оптимистично настроени от юли 2014 година, особена на фона на ниските лихви, определени от Европейската централна банка (ЕЦБ), които помагат еврото да поевтинява, като така германският износ става по-конкурентен извън еврозоната.

Желанието на германските потребители да пазаруват е на най-високото си равнище от над 8 години, отчасти благодарение на стабилния пазар на труда и заради ниските лихви, които отслабват намеренията за спестяване.

Институтът отбелязва, че макар гръцката криза да не помрачава доверието засега, германската икономика може да бъде сериозно засегната, ако Атина излезе от еврозоната.

Споделяне

Още по темата

Още от Европа

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?