Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Глоба и за шофьора при липса на колани в автобуса

1 коментар
Глоба и за шофьора при липса на колани в автобуса

Задължително оборудване с обезопасителни колани и видеорегистратори на автобусите, извършващи превози на повече от 30 км разстояние, както и въвеждането на електронната винетка и тол таксите от 2019 г., прие парламентарната регионална комисия още в първия ден на работата на парламента след лятната му ваканция.

Внесените в понеделник от депутатите от ГЕРБ Станислав Иванов и Александър Ненков поправки между първо и второ четени в проектозакона за движение по пътищата, които бяха декларирани като неотложни след 17-те жертви на катастрофата край Своге, предвиждат глоби за превозвачите, които не оборудват возилата си с колани, и дори за шофьорите, ако управляват такива превозни средства.

Автобусен превозвач, който не монтира колани и видеорегистратори, ще бъде глобяван с по 3000 лв. за двете нарушения. Наказанието за фирма, която не съхранява записите от видеорегистраторите, ще е 1500 лв.. За шофьор, каращ автобус без колани и система за видеонаблюдение в и около превозното средство, санкцията е 500 лв. Съгласно действащи от януари 2017 г. текстове от закона за движение по пътищата глобата за пътник, който не си слага колана, е 50 лв.  Според превозвачи обаче тази санкция не може да се налага ефективно при пътуване с автобус и това обезсмисля цялата административно налагана мярка за оборудването с колани.

Станислав Иванов обясни, че от партията му се борят с всички пороци, които са съществували по отношение на движението по пътищата и настоя да се приеме предложението, за да се спасят човешки животи.

Народният представител от БСП Манол Генов посочи, че левицата не е против този текст, но смята, че ще се получи формален закон.

ДПС призова да се оттегли текстът и да се внесе наново в отделен законопроект, но в крайна сметка изискванията бяха придвижени към окончателно приемане в пленарна зала..

Прието беше и въвеждането на смесена система от електронни винетки за леките автомобили и за тол такси за товарните, които ще плащат за ползването на пътищата според изминатото разстояние.

Е-винетката влиза в сила от 1 януари 2019 г.

"За гражданите е важно да знаят, че до 31 януари следващата година, ако имат винетен стикер, който е закупен тази година, но важи за следващата, трябва да го конвертират от хартиена в електронна винетка - това ще важи както за тежкотоварните автомобили, така и за автомобилите, които са под три и половина тона", посочи  Александър Ненков от ГЕРБ.

Тол таксата за камиони влиза в сила от 16 август 2019 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. velko
    #1

    Въпроса за коланите в автобусите е не до огледан,прибързан и контра продуктивен."Теорията без практиката е МЪРТВА,практиката без теорията е СЛЯПА"-Пирогоов.От 25.08 до този момент в различните телевизии се изредиха да коментират "случая край Своге" твърде много "експерти",но нито един от тях не засегна темите за "Устойчивостта и надеждността на автомобила при различните параметри на профилите/надлъжни и напречни/ на пътя".Основен тяхен иструмет бе алабалистиката.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.