Глоба от 200 лева за паркиране върху тротоарите в столицата, предвижда наредба, изготвена от администрацията на кмета Бойко Борисов. Нейният проект бе представен в понеделник пред Комисията по инженерна инфраструктура в Столичния общински съвет от главния архитект на града Петър Диков.
Според него обаче документът няма да бъде приет през този мандат, защото има нужда от промяна в съществуващото законодателство. В Закона за движение по пътищата е предвидена 10 пъти по-малка глоба за същото нарушение което масово се погазва.
Причината е основно в недостатъчното места за паркиране в центъра на София и липсата на контрол.
В проекта за общинска наредба се предвижда паркирането в “Синя зона” да бъде разрешено, само ако автомобилът е снабден със специален холограмен стикер. Допълнително ще се плаща за престой.
Въвежда се ограничение на времето за престой до 2 часа. Годишният стикер ще струва 350 лева, месечният – 35 лева, а този за седмица – 10 лева. За превозните средства на живущите в централната градска част ще се изисква само холограмен стикер.
“Хората трябва да осъзнаят, че да живееш в центъра е привилегия, но е и сериозен финансов ангажимент”, коментира Диков. Глобата за паркиране в синя зона без стикер ще бъде 50 лева. Моторните превозни средства над 2,5 тона, обслужващи търговски и други обекти в синя зона, ще се допуска престой до един час.
В наредбата се въвеждат правила за паркирането при зареждане на магазини в центъра, както и нормите за изграждане на паркинги при ново строителство.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
17 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Изглежда ще дойде време спре ли ме КАТ-аджия да ми състави акт да съм длъжен и да го целуна за това, че ми е обърнал внимание. Този, който казва, че да живееш в центъра е привилегия или не знае на какъв огън се печем тамошните, или идва от Банкя. Та сега и холографски знаци...
"Причината (за паркирането върху тротоарите) е основно в недостатъчните места за паркиране в центъра на София и липсата на контрол." Това казал някой си, но не е вярно. Причината е само в липсата на контрол. Места за паркиране няма и в Ню Йорк, но на никого даже не минава през ума да паркира на тротоара. Някой ще каже, че в Ню Йорк има паркинги. Те са толкова скъпи, а движението така задръстено, че в Манхатън е рядкост да притежаваш кола. И хора с много висок доход пътуват с метрото и с влак. Ама …
как да обясниш това на нашенец, който "не слиза" от колата си и е "като без крака", ако не е с нея. Тук някой ще опонира, че транспортът в Ню Йорк е уреден. Така е, но заради разстоянията също така ти трябва час и половина да отидеш на работа. Ню Йорк е само за пример, така е и на други места. Май е време да свикваме, че живеем в град, а не село, което значи, че много хора трябва просто да слязат от колите си.
върхо тротуар е РАЗРЕШЕНО, при изпълнение на някое друго условие.А това, че новите сгради никнат на под разрешеното разстояние от платното за движение няма ли да бъде санкционирано?
Отново идеи на великия кмет, противоречащи на законодателството, или пак нещо му пречи.Пречи му мозъка.И друго: "хората живеещи вцентъра, трябвало да плащат..."Ами сега малко ли плащат, като данък сгради там е почти 10 пъти по-висок от крайните квартали. Или Бойко иска да ги изгони? Защо тази мутра не обясни какво забави строителството на метролинията с 1 година?И друго - време е зареждането на магазините да се осъществява през нощта, а извозването на боклука много рано, едва ли не в 5ч. В много държави това съществува, и би облекчило изънредно много трафика.
"В наредбата се въвеждат правила за паркирането при зареждане на магазини в центъра,"В закона за движение по пътищата, това "при зареждане на магазини" е формулирано като "Престой", без да се задава максимално време за престоя.Нека в наредбата на общината пренапишат закона.
да се реши проблема е селяндурите да си отидат от където са дошли - на село!Там има място и за каране и за паркиране,а и няма катаджии.И това не само за София,а и за всички големи градове в България.
Метрото + драконови мерки за гарантиране спазването на бързите ленти за градски транспорт + паркинги около ключови спирки на метро- и автобусните линии по периметъра на централната градска зона, с преференциални такси паркинг+двупосочен билет за градски транспорт. Така е в нормалната част на Европа. И велосипедни алеи, ако може...
На Московска пред кметството и съседните кооперации целият тротоар е присвоен, разчертан и запазен с табелки за определени коли - дори навес са му построили, а пешеходците се движат по платното. Законът трябва да важи за всички.
и не могат с нея да се въвеждат по високи санкции от предвидените по Закон. Бате Бойко книги не чете, те си казват всичко"
Колко наказателни постановления досега е издал Кмета за подобни нарушения по Наредбата. Някой да знае?