Докато сто хиляди българи са в битка за по-евтини стоки

Глоба от 750 хил. лв. за миналогодишен онлайн Черен петък у нас

Глоба от 750 хил. лв. за миналогодишен онлайн Черен петък у нас

Санкция от над 750 хил. лв. отнесе заради миналогодишния Черен петък (Black Friday) и продажба на стоки на значително по-ниски цени фирмата "Данте Интернешънъл", която оперира електронния магазин eMAG.bg. Сумата включва и наказание за оферта за придобиване на втори безплатен продукт при покупка на един в друга кампания. Глобата на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) бе обявена в деня, в който се провежда за втори път Черен петък и сто хиляди българи са цял ден в онлайн битка за  намалени с до 70 процента телевизори, смартфони, лаптопи и други електроуреди и бяха на правени до обяд продажби за 6.3 млн. лв.

Дружеството е глобено с 551 549.78 лв. заради миналогодишния Черен петък, тъй като според антимонополната комисия рекламните послания "Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и "Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията Черен петък имат заблуждаващ характер по отношение на начина на формиране на крайната цена за потребителите. Сумата, с която е глобено дружеството представлява 4 на сто от приходите му от продажби за 2013 г.

Другата санкция е за 206 831.17 лв. или 1.5 на сто от оборота на фирмата за 2013 г. заради кампанията "1+1 гратис Таssimo", при която в периода 20-24 март 2014 г. "Данте Интернешънъл" е предлагала на клиентите си при купуване на една кафемашина да получат втора от същия вид "безплатно". Това по същество представлява предлагане на потребителя на добавка /втора кафемашина - по-евтината/, която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда, смята регулаторът.

Санкциите идват на фона на започналата в 7.26 часа онлайн битка за електроуреди и други стоки, при която само в първите десет минути след старта посетителите са направили 12 хиляди поръчки, а продажбите са вървели със скорост от 20 продукта в секунда.

Само за час поръчаните стоки достигат 40 хиляди, а три часа след началото вече са закупени 70 000 продукта на стойност 6.3 млн. лв., съобщават от компанията  До обяд са били продадени 6000 смартфона, 6000 таблета, 11 300 домашни електроуреди, 2300 детски продукта. Кампанията ще продължи до 23.59 часа в петък.

Black Friday, денят с най-много и най-големи намаления в годината, се провежда за втора поредна година на eMAG.bg. Тази година търговецът предлага намаления не само на традиционната електроника, но и в развиващи се категории – книги, PetShop, играчки, бебешки продукти, спорт, козметика и офис консумативи. Специално за България с логистични компании са договорени 120 камиона за доставки на продукти за Black Friday, като на всеки час от склада тръгва по един камион за страната.

В България познаваемостта на Black Friday нарасна значително след първата кампания Black Friday на eMAG през 2013 г. Проучване, проведено от Daedalus Millward Brown за познаваемостта на Black Friday в страната показва, че над 70% от анкетираните знаят за събитието и 72% от тях планират да пазаруват по време на него (в сравнение с 33% от предишната година). eMAG е първият магазин, който хората свързват веднага с кампанията за Black Friday.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?