Глоба за созополското заведение с такса "празен стол"

Нарушението е, че услугата не е отразена в менюто

Ще бъде наложена санкция на ресторантьора от Созопол, опитал се да принуди свои клиенти да платят по 20 лв. на празен стол, тъй като компанията, посетила заведението, била по-малка от предварително обявената в резервацията. Това обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред Нова телевизия в четвъртък.

За случая се разшумя във Фейсбук, след като потърпевшите публикуваха касова бележка, в която са таксувани за останали незаети четири стола с по 20 лв. Това предизвика светкавичната реакция на премиера Бойко Борисов, който в сряда вечерта нареди на
министъра на туризма Николина Ангелкова да провери категоризацията на заведението Miloz Fish & Grill в Созопол, начислило таксата "празен стол". От ведомството на свой ред са сезирали КЗП за нелоялната практика, която вреди на имиджа на българския туризъм.:

"Още вчера извършихме проверка. Санкция ще има по Закона за туризма за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и на потребителя се представя документ с цел той да извърши плащане. Тъй като в него е вписана услуга, която не се предлага в менюто, това само по себе си е нарушение”, коментира Маргаритов. Не е ясно в какъв размер ще е санкцията.

Шефът на КЗП припомни за случая от миналата година, когато ресторант се опитваше да начислява такса "дете” за семействата, тъй като децата вдигали шум и пречели на останалите посетители. "Тогава ние бяхме безкомпромисни. Санкционирахме този търговец, който също призна своята вина. Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Хубавото е, че и потребителите са активни и сигнализират, включително чрез социалните мрежи”, посочи Маргаритов.

Според него, макар и изолирани, подобни случаи са изключително неприятни. "Винаги съм казвал, че макар и да са малко нарушенията в туризма, всяко едно от тях е в състояние да придобие такава обществена значимост, защото провалянето на почивката или на най-важните елементи от нея е проблем”, каза той и допълни, че в момента по нашето Черноморие има милиони туристи и според него като цяло стандартът е на сравнително добро ниво.