Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Глоба за созополското заведение с такса "празен стол"

Нарушението е, че услугата не е отразена в менюто

7 коментара
Глоба за созополското заведение с такса "празен стол"

Ще бъде наложена санкция на ресторантьора от Созопол, опитал се да принуди свои клиенти да платят по 20 лв. на празен стол, тъй като компанията, посетила заведението, била по-малка от предварително обявената в резервацията. Това обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред Нова телевизия в четвъртък.

За случая се разшумя във Фейсбук, след като потърпевшите публикуваха касова бележка, в която са таксувани за останали незаети четири стола с по 20 лв. Това предизвика светкавичната реакция на премиера Бойко Борисов, който в сряда вечерта нареди на
министъра на туризма Николина Ангелкова да провери категоризацията на заведението Miloz Fish & Grill в Созопол, начислило таксата "празен стол". От ведомството на свой ред са сезирали КЗП за нелоялната практика, която вреди на имиджа на българския туризъм.:

"Още вчера извършихме проверка. Санкция ще има по Закона за туризма за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и на потребителя се представя документ с цел той да извърши плащане. Тъй като в него е вписана услуга, която не се предлага в менюто, това само по себе си е нарушение”, коментира Маргаритов. Не е ясно в какъв размер ще е санкцията.

Шефът на КЗП припомни за случая от миналата година, когато ресторант се опитваше да начислява такса "дете” за семействата, тъй като децата вдигали шум и пречели на останалите посетители. "Тогава ние бяхме безкомпромисни. Санкционирахме този търговец, който също призна своята вина. Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Хубавото е, че и потребителите са активни и сигнализират, включително чрез социалните мрежи”, посочи Маргаритов.

Според него, макар и изолирани, подобни случаи са изключително неприятни. "Винаги съм казвал, че макар и да са малко нарушенията в туризма, всяко едно от тях е в състояние да придобие такава обществена значимост, защото провалянето на почивката или на най-важните елементи от нея е проблем”, каза той и допълни, че в момента по нашето Черноморие има милиони туристи и според него като цяло стандартът е на сравнително добро ниво.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #7

    За резервиране на маса се дължи такса! Но това трябва да се обяви предварително!

  2. Bлaдo
    #6

    аз, ако съм на тоя злополучен кръчмар, шси прекръстя демонстративно кръчмата на "СУДЖУК" (наблизо вече има и кръчма МЕЗЕ)и ще предлагам специално отделно меню със суджуци, еленски филета и пр. номенклатура от артикулите, с които мутро-бирниците на гЭрп дерат кожи от когото завърнат...

  3. Sin
    #5

    Такова е нивото на нашенските т.нар. хотелиери и ресторантьори. Те изобщо не разбират, че гонят клиените си по този начин. Те не мислят с перспектива, целта е да се гепят парите на момента. За утре ще мислим после. Най-добре е да въведът една циганьорска такса "Дай парите и бегай". Навсякъде по курортите ни първото нещо, с което човек се сблъсква, е някой който ти иска пари - за вход, за чадър, за лежанка и пр. И да демонстрира, че изобщо не се интересува от хората, а от парите им. Сякаш им плашат, за да развалят настроението. Да е жива и здрава Гърция !

  4. Ген. Иван Колев
    #4
  5. Ungesehen
    #3

    Резервацията не е договор и не е юридически обвъзваща - т.е. рсторантът няма правно основание да иска от клиентите да плащат за празен стол.

  6. Николина
    #2

    Премиер и министър в ролята на треторазрядни инспектори. Занимаваме електората с "лошия" малък бизнес, за да не забележи големите кражби. В Италия в ресторанти, които са силно посещавани, има същата практика - при резервация и незапълнени места се плаща. Това е като при хотели - при резервация и отказ в определен срок има различни по размер неустойки.

  7. Дядо ми Петър
    #1

    Този филм го гледаме за 101-ви път. Понеже електоратът не се запитва ЗАЩО ТРЯБВА КАПО ДИ ТУТИ КАПИ ДА НАРЕЖДА НА МИНИСТЪРКАТА СИ ДА СИ ГЛЕДА РАБОТАТА. А отговорът е елементарен - ЗА ДА ПОМПА МУСКУЛИ. (Макар че напоследък така се е "налял", та скоро ще се пръсне).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.