Глоба за ядките “Чипи“, заблуждавали, че са български

Глоба за ядките “Чипи“, заблуждавали, че са български

Производителят на ядките “Чипи“ - “Интерснак България“, и фирмата, разработила и осъществила рекламната стратегия на продуктите - “Публисис“, са санкционирани за това, че са заблуждавали потребителите, че всички предлагани ядки са българско производство, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в понеделник. Глобите съответно са 246 180 лв. и 172 225 лв. Антомонополният орган постанови прекратяване на нарушението.

Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките “Чипи“ под мотото “От нашето по-хубаво няма“. То върви на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.

Разследването установи, че с изключение на слънчогледовите семки, производството на останалите ядки “Чипи“ – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се осъществява от румънската “Флипер Комимпекс“ като суровината се доставя от Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.

Комисията счита, че цялостната рекламна стратегия е имала за цел да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България, поради което има заблуждаващ характер.

Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или да нанесе вреди на конкурент.

При определяне на санкцията за двете компании КЗК е взела под внимание периода на нарушението, икономическото състояние на дружествата и оказаното съдействие от тяхна страна.

Споделяне
Още от Бизнес