“Глобул“ също отчете спад в приходите си

Въпреки че през миналата година клиентите на “Глобул“ са се увеличили леко и са разговаряли по-дълго, компанията отчете в четвъртък намаление на приходите с 5.8 на сто в сравнение в предходната година. Това сочат данните на дружеството за 2009 г., като спадът се обяснява основно със силната конкуренция в сектора, особено от страна на “Виваком“, икономическата криза, която е принудила бизнес клиентите и физическите лица да ограничат разходите си за мобилни комуникации и продължаващото сваляне на цените на разговорите.

Предишния ден и от най-големия играч на пазара “Мобилтел“ обявиха спад на приходите си независимо от ръста на изговорените минути, обяснявайки ги със същите аргументи

Конкурентът им “Глобул“ също отчита увеличение на клиентите на абонаментните им програми до 2.1 млн. абонати или 55 процента от общия брой потребители на услугите на телекома, който към края на миналата година са 3.9 млн. души.

Общите приходи на дружеството са намалени с 2.6% до 877 млн. лв., а спадът на приходите от услуги е 5.8 процента в сравнение с предишната година.

Средното месечно потребление на клиентите през миналата година е достигнало 119 минути, което е с около 6.3% повече от 2008 г., отчита “Глобул“. Средният приход от потребител обаче е намалял с 8 на сто до 17.60 лв.

Спад в приходите отчита и компанията майка на “Глобул“ - “Космоте Груп“. През последното тримесечие на годината дружеството отчита 14.4 на сто намаление в своите приходи преди лихви, данъци и амортизации. Общият брой клиенти на групата се е увеличил с 13.8 процента на годишна база до почти 22 милиона потребители, като принос в това има и приключването на сделката по придобиването на румънския оператор “Телемобил“. “Космоте“ успяла да привлече и мнозинството от новите потребители на пазарите в Гърция и Румъния и така поставило основите на по-добро от очакваното представяне в бъдеще, се посочва в съобщението.

Още от Бизнес

Адекватни ли са мерките за кризите с водата и боклука?