Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Годишната винетка за тировете скача до 1050 лв.

4 коментара
Годишната винетка за тировете скача до 1050 лв.

Цената на годишните винетки за камиони и автобуси ще се вдигне със сигурност, но точните разчети ще са ясни към ноември, съобщи в сряда министърът на транспорта Петър Мутафчиев след посещението си предния ден в Европейската комисия в Брюксел. Транспортният министър уточни, че до средата на ноември трябва да са направени промените в Тарифа 12 за таксите, събирани от финансовото министерство.

Проблемът е, че европейските директиви разписват какво трябва да е съотношението между отделните видове винетки за превозните средства над 12 тона и българските такси в момента изобщо не отговарят на тези изисквания.  

Според евроизискванията съотношението на цената на дневната винетка за тежките камиони, които според българските закони влизат в първа категория, и цената на седмичната винетка трябва да е 1 към 5. Съотношението на дневна към месечна винетка трябва да е 1 към 13, а спрямо годишната - 1 към 80. Цените, по които камионите плащат за ползването на шосетата от републиканската пътна инфраструктура, са съответно 20 лв. за дневна винетка, а за седмична – 110 лв. съотношението на дневната към седмичната е 1 към 6.

Дневният стикер е в съотношение 1 към 15 спрямо месечният, който струва 300 лв., и 1 към 48 е съотношението на дневната спрямо годишната винетка, която тази година се продава за 950 лв.

Ако трябва да се изпълнят буквално европейските изисквания за съотношение на дневен – годишен винетен стикер, при сегашната цена от 20 лв. за дневна винетка, от следващата година цената на годишната за камионите трябва да скочи до 1600 лв. Според Петър Мутафчиев, за да не се повишава цената за превозвачите в пъти, се мислят разчети за поевтиняване на дневните, седмичните и месечните стикери и леко увеличаване на годишните винетки.  

Специалисти, запознати с финансовото предложение за балансиране на винетните стикери, коментираха, че групата, която разработва финансовия модел, се е спряла на годишна цена от 1050 лв. за тежките камиони при 13 лв. дневна винетка.

Поевтиняването при дневните, седмичните и месечните стикери за пътищата е планирано да бъде 30-40% от сегашната им стойност, коментираха експерти. Според разчетите, седмичните стикери ще станат 65 лв. при цена от 110 лв. в момента, и около 170 лв. за месечни при 300 лв. сега.

Промяната на цените на винетките със сигурност ще увеличи продажбите на краткосрочните стикери, коментираха още специалистите.

Ще се намали и ежедневната винетка за по-ниската категория камиони и автобусите, защото има изискване цените на дневните винетки при двете категории да са равни, посочиха специалистите. При по-ниския клас автомобили обаче ежедневният стикер не е обвързан като стойност с годишния. Неписаното правило при годишните стикери между първа и втора категория е годишната винетка за малките камиони и автобусите да е  свойно по-евтина. Годишният стикер ще се повиши със сигурност и при втората категория автомобили, като е планирано увеличение до 100 лв., споделиха експерти от бранша. В момента годишната винетка за автобуси и малки камиони е 500 лв.

Транспортният министър Петър Мутафчиев уточни, че за леките автомобили цените няма да се променят и остават съответно 10 лв. за седмична винетка, 25 лв. за месечна и 67 лв. за годишна винетка.

Министър Мутафчиев уточни, че предстои да се одобрят и таксите, които ще заплащат камионите от трети страни – т.е. извън ЕС, които минават през страната ни. Такива са камионите на турските транспортни фирми. По данни на транспортното ведомство около 260 хил. турски камиони минават годишно през наша територия. Таксите за разрешителните за преминаване на камиони от трети страни ще са еднакви за всички превозвачи от страни извън Евросъюза.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Петров
    #4

    за стимулиране на бизнеса,и компенсиране на намаленията с увеличаване на най-различни такси.При социализЪма беше същото.А колегата -инженер не е прав относно винетки само за магистралите.Колко са магистралите в БГ? :)

  2. сия
    #3

    Така и не прочетох никъде къде да намеря справочник за разтоянията до швеция

  3. инженер
    #2

    Никъде в ЕС няма винетки за обикновенните пътища първи, втори и трети клас.Има само за магистрали, тунели и големи мостове,като минавайки по тях, печелиш време. Но винаги имаш право на избор, тъи като е задължително осигурен дублиращ път без заплащане. Също е задължително пътуването да бъде безопасно - без дупки!! Стига държавата ни да рекетира!! като при това не аосигурява средства за поддръжка. Парите от минетките потъват за заплати на Фонд "Републиканска пътна мрежа" бюджетни заплати. Даже Министерството

  4. KLUB-STEFAN TCHOLAKOV
    #1

    ГЕЙОКРАЦИЯ=ГЕНОЦИД Относно: http://iankov.blogspot.com/2007/09/blog-post_9243.html Организирана и системно провеждана от всички досегашни посткомунистически правителства зловеща практика на държавен тероризъм, евгеника, социално-икономически геноцид, социално-медицински и медикаментозен геноцид, образователно-професионалн геноцид, пенсионен геноцид, извънсъдебни убийства и други форми на геноцидно и терористично насилие и изтребление на гражданите на България ваши престъпни нискойерархични държавновластнически

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.